ارزش معاملات امروز فرابورس یک هزار و 493 میلیارد ریال شد

ارزش معاملات امروز فرابورس یک هزار و 493 میلیارد ریال شد

در جریان معاملات روز جاری در فرابورس ایران، بیش از 243 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 493 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

 

به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در روز 7 اردیبهشت‌‌ماه شاهد خرید و فروش 243 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 493 میلیارد و 170 میلیون ریال بود.
شاخص کل فرابورس در ساعات آغازین فعالیت بازار 3 واحد بالا رفت اما پس از آن رو به کاهش گذاشت و در پایان با حدود یک واحد افت نسبت به دیروز روی عدد 800.94 متوقف شد.
بیشترین حجم و ارزش معاملات روز سه‌شنبه متعلق به ذوب آهن اصفهان با معامله 73 میلیون و 420 هزار سهم به ارزش 206 میلیارد ریال بود و نماد بانک دی، پالایش نفت تهران و سرمایه‌گذاری مسکن تهران پربیننده‌ترین نمادهای امروز بودند.
در عین حال سهام گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، آهن و فولاد ارفع و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین افزایش قیمت و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، داروسازی کاسپین تامین و پگاه فارس بیشترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.
در بازار اول، 24 میلیون اوراق بهادار به ارزش 59 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام بیمه دی ثبت شد. همین طور، 161 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 516 میلیارد ریال دست به دست شد و ‏بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به ذوب آهن اصفهان بود.‏
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات در اختیار اوراق مشارکت مشهد به ارزش 214 میلیارد ریال بود و ارزش معاملات روزانه در تمام نمادهای اسناد خزانه اسلامی به رقم 165 میلیارد ریال رسید. ضمن اینکه بیشترین حجم معاملات ‏ETF‏ هم به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 3 میلیون و 470 هزار سهم اختصاص یافت‎.‎
این گزارش می‌افزاید، امروز اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تمامی نمادها با کاهش قیمت مواجه و هر ورقه آن در بازه 676 تا 790 هزار ریال مبادله شد. بیشترین افت قیمت مربوط به نماد اسفند‌ماه 93 بود.
همچنین، مهلت پذیره‌نویسی واحدهای ETF آرمان آتیه درخشان مس در بازار سوم فرابورس ایران به پایان رسید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا