اونس طلا، بازیگر نقش اول بازار آتی سکه

اونس طلا، بازیگر نقش اول بازار آتی سکه

حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (دوشنبه) به ۸هزار و ۶۰۹ قرارداد و به ارزش بیش از ۹۲۶ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال رسید که رشد ۵ درصدی را نسبت به معاملات روز یکشنبه تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات آتی به ۸ هزار و ۱۷۹ قرارداد رسیده بود.

 

روز گذشته هر پنج سررسید بازار آتی سکه به تاثیر از روند مثبت بهای اونس در بازارهای جهانی با افزایش قیمت رو به رو شد. براین اساس سکه سررسید اردیبهشت ماه با افزایش ۰/۱۷درصدی با نرخ یک میلیون و ۲۲ هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با قیمت یک میلیون و۳۱ هزار تومان به فروش رسید و افزایش ۰/۲۳ درصدی را تجربه کرد. قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۴۲ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۶ درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۵۸هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با ر شد ۰/۱۹ درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و ۸۲ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۳۴ درصدی را تجربه کرد.
از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته معاملات با نوسان قیمت همراه شد، به طوری که  سکه تمام بهار آزادی با  همان قیمت یک میلیون و ۲۱ هزار تومان معامله شد. به گفته فعالان، روند افزایشی دلار و اونس دو عاملی بودند که موجب رشد قیمت سکه شدند. همچنین در این روز بهای نیم سکه نیز به ۵۴۱ هزار تومان رسید و افت دو هزار تومانی را نسبت به روز یکشنبه تجربه کرد. از طرفی ربع سکه و سکه گرمی نیز  به ترتیب با ۲۸۸ و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد.
به  این ترتیب کاهش نوسانات دلار در این روز باعث شد تا معامله‌گران سکه بیشتر چشم به نوسانات اونس در بازار جهانی داشته باشند. افزایش ابتدایی اونس در بازارهای جهانی موجب شد که سکه تا قیمت یک میلیون و ۲۴ هزار تومان نیز بالا رود و نهایتا نیز با همین قیمت به کار خود پایان دهد. البته افزایش جزئی دلار کمک کرد که اثر پایین آمدن جزئی اونس نسبت به ساعات ابتدایی روز خنثی شود و سکه در میانه کانال باقی بماند. با وجود افزایش روزهای یکشنبه و دوشنبه، معامله‌گران همچنان با احتیاط اقدام به خرید و فروش سکه می‌کنند؛ چراکه در مورد روند اونس در بازارهای جهانی بیشتر دچار سردرگمی هستند و نظر مشخصی ندارند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا