نعمت زاده: نرخ بیكاری همانند تورم، تك رقمی می شود

نعمت زاده: نرخ بیكاری همانند تورم، تك رقمی می شود

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همانگونه كه با تدبیر دولت یازدهم نرخ تورم تك رقمی شد، با برنامه ریزی های انجام شده برای اشتغالزایی، نرخ بیكاری نیز تك رقمی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا نعمت زاده» عصر امروز(سه شنبه) در همایش «كارگر، امید به آینده و تامین اجتماعی» در محل سالن نگین تهران، افزود: سال گذشته، سال دشواری از نظر اقتصادی برای دولت یازدهم بود.
وی ادامه داد: سال 1393 وضعیت صنعت و معدن بهتر بود به طوری كه بخش صنعت 6 و بخش معدن 9 درصد رشد داشت اما پارسال در بخش صنعت با رشد منفی مواجه بودیم.
وزیر صنعت با تاكید بر اینكه سال 95 سال اقدام و عمل برای دولت تدبیر و امید است، افزود: از نهم فروردین امسال، دولت تكالیف دستگاه ها را مشخص و به آنها ابلاغ كرد. وی گفت: برنامه ریزی هایی برای استفاده از تسهیلات بانكی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم بنگاه های خرد و متوسط را از این طریق توسعه دهیم.
نعمت زاده اضافه كرد: با برنامه ها و طرح هایی كه پیش بینی شده، حداقل 200 هزار شغل ایجاد خواهد شد.
وی همچنین از تخصیص 10میلیارد دلار برای حمایت از صادرات غیرنفتی در سال 95 خبر داد و گفت: در صورتی كه مدیریت به درستی انجام شود می توانیم اقتصاد كشور را در بخش های بین الملل فعال سازیم.
به گفته وزیر صنعت، مشكلات فقط از طریق سرمایه گذاری حل نمی شود و به مدیریت درست و اصولی نیاز است.
وی با اشاره به مصوبات امروز شورای عالی اشتغال، آن را بسیار امیدوار كننده دانست و گفت: دولت با توجه مشكلات اقتصادی به ارث رسیده از از دولت گذشته، باید تلاش بیشتری برای رفع آنها بكند و تدابیر جدید برای بهبودشان اتخاذ كند.
وی تاكید كرد: شرایط كشور از كار و تولید دشوار است؛ واحدهای بدهكار كم نیست اما سازمان تامین اجتماعی دفترچه های تامین اجتماعی واحدهای یاد شده را تمدید كند تا مشكلات این واحدهای افزایش بیشتری نیابد.
در پایان این همایش از شماری نمایندگان كارگری تقدیر شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا