عضو انجمن صنفی لوازم خانگی اعلام كرد

لزوم ساماندهی به صادرات لوازم خانگی/ورود به بازار جنوب خلیج فارس هدفگذاری شد

لزوم ساماندهی به صادرات لوازم خانگی/ورود به بازار جنوب خلیج فارس هدفگذاری شد

تهران- ایرنا- عضو انجمن صنفی لوازم خانگی كشور از انتقال لوازم خانگی داخلی با برندهای دیگر به بازار استان های مرزی و صادرات از آنجا به كشورهای منطقه خبر داد و گفت: برای ورود به بازار كشورهای جنوب خلیج فارس مانند قطر، عمان، امارات، بحرین و عربستان هدفگذاری شده است.

«حسین اسحاقی» اضافه كرد: عربستان در منطقه جنوب خلیج فارس یكی از بزرگ ترین بازارها لوازم خانگی است.
اسحاقی گفت: اكنون به كشورهای جنوب خلیج فارس به طور مستقیم صادرات نداریم اما بعضی طرف ها، لوازم خانگی ایرانی را می خرند و با برندهای خود به عربستان صادر می كنند.
به گفته وی، اكنون لوازم خانگی تولید شده در ایران به كشورهایی مانند عراق و افغانستان صادر می شود.
وی افزود: فروش لوازم خانگی بیشتر به صورت اعتباری انجام می شود اما گاهی در شرایط خاص مانند آنچه در عراق رخ داده است، فروش به صورت نقدی انجام می شود.

** صادرات تولید داخل با برند لوازم خانگی خارجی
عضو انجمن صنفی لوازم خانگی ایران گفت: بیشترین فروش ما در استان كرمانشاه است اما می دانیم این استان ظرفیت این میزان فروش را ندارد و كالا از طریق این استان به اربیل عراق فرستاده می شود.
اسحاقی به عرضه لوازم خانگی ایرانی در بازارهای شهر بانه اشاره كرد و گفت: تولیدات داخلی از سوی برخی افراد خریداری و پس از تغییر برند به نام كالای خارجی در بازارهای بانه عرضه می شود و شماری از شهروندان همین كالا را از بازار بانه به عنوان كالای خارجی می خرند.
این تولیدكننده لوازم خانگی داخلی بر لزوم برندسازی تاكید كرد و گفت: زعفران ایران را بسته بندی و به نام تولید ایتالیا در بازار عرضه می كنند. در بخش لوازم خانگی نیز به دلیل ناشناخته ماندن برندهای داخلی، برخی مصرف كنندگان یك برند مطرح خارجی را بر تولید داخل باكیفیت ترجیح می دهند.
اسحاقی نیاز بازار ایران به ماشین لباسشویی را یك میلیون و 600 هزار دستگاه در سال اعلام كرد و گفت: بخشی از این نیاز مربوط به جهیزیه و بخشی نیز به نوسازی و تغییر وسایل منزل است؛ بنابراین ماشین لباسشویی و بسیاری از اقلام لوازم خانگی جزء كالاهای مصرفی به شمار می رود و همواره به بازار نیاز دارد.
وی اضافه كرد: در شرایط ركود، 15 تا 20 درصد تولیدكنندگان لوازم خانگی كه از شركت های كوچك بودند، متاثر شدند زیرا نقدینگی نداشتند، به تحقیق و توسعه كمتر توجه می كردند، ماشین آلات نداشتند و مجبور بودند برای تهیه قطعات دستمزد بیشتری بدهند.
وی درباره اجرای طرح های ارائه تسهیلات برای خرید لوازم خانگی داخلی گفت: اجرای این طرح تاثیر چندانی نمی گذاشت اما بیان آن انتظار ایجاد كرد و تاثیری منفی در بازار داشت.
با عملیاتی نشدن طرح كارت اعتباری خرید كالای ایرانی، اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران «طرح فروش اقساطی لوازم خانگی» را در دستور كار قرار داد.
طرح تسهیلات كانون انجمن های تولیدكنندگان لوازم خانگی نیز سومین مدلی بود كه تا اسفندماه گذشته برای تحریك تقاضا در بخش لوازم خانگی رونمایی شد.
چهارم بهمن ماه 1394 سخنگوی انجمن صنفی تولید كنندگان لوازم خانگی در یك نشست خبری، ارزش بازار لوازم خانگی ایران را سالیانه 200 هزار میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: 150 هزار میلیارد ریال از این بازار در اختیار شركت های خارجی و 50 هزار میلیارد ریال در دست شركت های تولیدكننده داخلی است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا