رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان:

۴۰ درصد ارزش افزوده معادن کشور مربوط به استان کرمان است

۴۰ درصد ارزش افزوده معادن کشور مربوط به استان کرمان است

گروه معادن - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: رتبه کرمان از لحاظ فضای کسب و کار در انتهای جدول بود اما طی دو سال اخیر در زمره چهار استان اول کشور قرار گرفته است.

به گزارش ماین نیوز، جعفر رودری در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج با حضور معاون وزیر کشور و استاندار کرمان اظهار کرد: رتبه فضای کسب و کار استان کرمان در انتهای جدول بود اما طی دو سال اخیر در چهار استان اول کشور قرار گرفته است.

وی افزود: سهم کشاورزی کشور در تولید ناخالص داخلی، 12.6 درصد و در استان کرمان 31.2 درصد و سهم صنعت در جی دی پی کشور بیش از 38 درصد و در استان کرمان 33 درصد و سهم خدمات در اقتصاد کشور 49 و در استان کرمان 35 درصد است.

رودری با بیان اینکه استان کرمان جایگاه بالایی در معادن غیرنفتی در کشور دارد و 40 درصد ارزش افزوده معدن کشور در این استان محقق می شود، بیان کرد: تولید سرانه استان کرمان طی سه سال اخیر روند رو به رشدی داشته و مدیریت منابع آبی یکی از بحث های جدی مدیریت استان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به چشم انداز توسعه استان اظهار کرد: براساس برش سند چشم انداز کشور، برنامه پنج ساله ای در استان تدوین شده که در این برنامه نرخ رشد هشت و نیم درصدی اقتصادی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 122 هزار میلیارد تومان منابع برای دستیابی به اهداف این برنامه نیاز داریم که تامین منابع مالی یکی از دغدغه های استان است این در حالی است که متوسط نرخ رشد جمعیت استان 1.62 درصد و اشتغال سالانه 37 هزار و 751 مورد پیش بینی شده است.

رودری بیان کرد: براساس محاسبات صورت گرفته، ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی طی پنج سال 12 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با اجرای مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان، 80 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری منعقد شده که نیاز ارزی این پروژه ها 35 میلیارد دلار است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا