گزارش روز؛

درغیاب معاملات مثبت نمادهای بزرگ، اقبال به گروه های کوچک

درغیاب معاملات مثبت نمادهای بزرگ، اقبال به گروه های کوچک

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی نمادهای شسینا، شکربن، شگل و شپارس مثبت و صف خرید و سایر هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند این در حالی بود که قیمت های جهانی نفت تحت تاثیر جو انتظار سرمایه گذاران بین المللی بدون نوسان خاصی پی گیری می شود.

 

علیرغم معاملات منفی گروه خودرویی، گروه های لیزینگی و حمل و نقل از اقبال بیشتری برخوردار بودند و اکثرا مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای حسینا و ولغدر با صف خرید به کار خود پایان دادند این در حالی بود که در پایان معاملات نماد شرکت لیزینگ خودرو غدیر جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در اواسط بازار با جهش نمادهای خپارس و خساپا تا درصدهای مثبت و صف خرید آنها، افزایش تقاضا در گروه خودرویی را مشاهده کردیم امری که می تواند دادوستدهای متعادل تری برای آنها طی معاملات فردا رقم بزند.

در گروه های بانکی و سرمایه گذاری اکثرا متعادل و منفی بودند معاملات مثبت گروه بیمه ای، دادوستدهای پرحجم حدود 30 میلیون سهمی نماد البرز و معاملات مثبت نمادهای اتکای، وبوعلی، پردیس، دانا و وپست نمایان تر بود. به گفته معاون اتکایی و بین‌الملل بیمه مرکزی، پس از اجرایی شدن برجام کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، اسلوونی، الجزایر و عراق برای برقراری رابطه بیمه ای با ایران اعلام آمادگی کرده اند که در این زمینه، درحال تنظیم تفاهم نامه های همکاری با این کشورها هستیم تا در مذاکرات آینده این اسناد به امضای طرفین برسد. تاثیر معامله بلوک 35 درصدی ایران ترانسفو بر سود شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی( وبانک) در صورت انجام معامله به قیمت پایه هر سهم 16,300 ریال با بهای تمام شده 2,134 ریال افزایش سود 457 ریالی برای وبانک می باشد.

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی نمادهای شسینا، شکربن، شگل و شپارس مثبت و صف خرید و سایر هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند این در حالی بود که قیمت های جهانی نفت تحت تاثیر جو انتظار سرمایه گذاران بین المللی بدون نوسان خاصی پی گیری می شود.

شنیده هایی مبنی بر اعلام گزارش مناسب شرکت ذوب آهن و تعدیل مثبت آن سبب رشد سهم و معاملات پرحجم حدود 74 میلیون سهمی آن شد همچنین علاوه بر عرضه های دو سهامدار عمده سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در نماد ارفع و بعد از رشد سریع و چشمگیر اخیر سهم، همچنان با صف خرید سنگین حدود 50 میلیون سهمی مواجه بود. نمادهای هرمز و کبافق نیز با جهش قیمتی، صف خرید شدند اما سایر نمادهای گروه فلزی و معدنی اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز سطح بدهی های چین به 237 درصد از تولید ناخالص داخلی رسید که این ریسک بحران مالی را افزایش می دهد. در بازارهای بین المللی افزایش ذخایر مس LME عامل کاهش قیمت ها می باشد بطوری که بازار مس در ماه ژانویه با مازاد عرضه 50 هزار تنی مواجه شده است. همچنین کامرزبانک آلمان دیروز گزارش داد که علیرغم افزایش 4.5 درصدی تقاضا، عرضه ها 7 درصد رشد داشته که عامل فشار و کاهش قیمت های مس می باشد و پیش بینی می شود با شیبی ملایم همچنان در کوتاه مدت تداوم داشته باشد. با اعمال محدودیتها در بورس آتی چین، تجار در انتظار شفاف سازی بیشتر قیمت ها هستند همچنین صادرات چین بدلیل رشد تقاضای داخلی کاهش یافته امری که می تواند قیمتهای فعلی فولاد را در کوتاه مدت تثبیت و حتی افزایش دهد.

نماد ارزنده دماوند تحت تاثیر افزایش سرمایه 1000 درصدی دو مرحله ای( مرحله اول 500 درصد از سود انباشته طی امسال و مراحل بعدی از محل آورده نقدی در سال 96) با اقبال مناسب تری مواجه بود همچنین نمادهای بنیرو، تپمپی، بسویچ و بالبر مثبت بودند اما سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند.

گروه های ساختمانی، سیمانی اکثرا منفی و گروه کاشی و سرامیک در اواخر بازار و با جهش قیمتی اکثرا مثبت و صف خرید شدند. شرکت سیمان شمال به علت کاهش 22 درصدی مبلغ فروش، کاهش 72 درصدی سود ناخالص و کاهش تحقق 50 درصدی درآمد های غیر عملیاتی و در نهایت کاهش 61 درصدی سود خالص طی گزارش 12  ماهه منتهی به 29 اسفند 94 مبلغ 248 ریال سود اعلام کند.

گروه قندی با توجه به جو منفی بازار اکثرا مثبت دنبال بودند و علیرغم رشد 15.5 درصدی نماد غگل تحت تاثیر گره معاملاتی و عرضه های پرحجم حقوقی همچنان با صف به کار خود پایان داد. شرکت داده پردازی ایران طی گزارش 12  ماهه منتهی به 94/12/29 با افزایش 2 درصدی سود خالص نسبت به سال 93 و پوشش 103 درصدی بودجه مواجه شد و مبلغ 217 ریال سود به ازای هر سهم اعلام کرد.

در جلسه دیروز شورا نیز با توجه به بررسی های کیفی تولیدات داخلی خودروسازان، مجوز افزایش قیمت حداکثر 0.4 درصدی تولیدات سایپا و 1.8 درصدی ایران خودرو صادر شد. در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فولاد، وصندوق و کچاد با افت (293.98) واحدی به ارتفاع 78,394 واحدی رسید که در این میان نمادهای فارس و خساپا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.
 
پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا