نايب رئيس اتاق بازرگاني وين:

توليد محصولات كيفي زمينه آغاز همكاري هاي تجاري بين ايران و اتريش است

توليد محصولات كيفي زمينه آغاز همكاري هاي تجاري بين ايران و اتريش است

تهران- ايرنا- نايب رئيس اتاق بازرگاني وين گفت: توليد محصولات كيفي و صداقت در كار از نقاط قوت شركت هاي اتريشي براي آغاز همكاري هاي صنعتي و تجاري با شركت هاي ايراني است.

به گزارش ايرنا، كريستين موزر روز سه شنبه در نشست مشترك اقتصادي ايران و اتريش در محل اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران افزود: ايران از نظر اقتصادي در شرايط پويايي قرار گرفته است و ما در صدديم همكاري هاي خود را در حوزه هاي مختلف با شركت هاي ايراني و بخش خصوصي توسعه دهيم.
وي گفت: 40 شركت معتبر در حوزه هاي تخصصي در ايالت سفلاي اتريش از رتبه هاي بسيار بالايي برخوردار هستند و تمايل دارند در بخش هاي مختلف اقتصادي با ايران همكاري هاي خود را آغاز كنند.
موزر اظهار داشت: در شرايط جديد هيات هاي تجاري زيادي در دنيا براي آغاز همكاري هاي خود با شركت هاي ايراني تمايل دارند و شركت هاي اتريشي نيز مي توانند در اين راستا با احترام متقابل و رعايت تمام جوانب، همكاري هاي خود را با شركت هاي ايراني آغاز كنند. بررسي هاي ما نشان مي دهد شركت هاي ياد شده داراي صفات مشترك زيادي هستند.
نايب رئيس اتاق بازرگاني وين گفت: اين نقطه قوت ما در آغاز همكاري هاي مشترك و بلندمدت است و هم اكنون 90 هزار شركت فعال در بخش هاي مختلف اقتصادي در ايالت سفلاي اتريش زمينه هاي لازم را براي آغاز اين همكاري ها فراهم مي كنند.
وي گفت: اتاق بازرگاني وين از هرگونه مشاركت شركت هاي اتريشي در ايران حمايت مي كند و در سفر خود به ايران نيز زمينه هاي همكاري دو كشور در بخش هاي مختلف تجاري و صنعتي ارائه شده است و اميدواريم همكاري هاي خود را به صورت گسترده در ايران آغاز كنيم.
وي از سفر هيات تجاري اتريش به ايران قدرداني كرد و گفت: ما به دعوت تجار و بازرگانان ايران به تهران سفر كرده ايم و در اين شهر تحت تاثير فرهنگ و تمدن چندين هزارساله ايران قرار گرفتيم.
وي گفت: هدف ما توسعه مناسبات تجاري و صنعتي با سرمايه گذاران ايراني است و به نظر مي رسد مي توانيم در آينده همكاري هاي خوبي در بخش هاي مختلف اقتصادي داشته باشيم.
به گزارش ايرنا، هيات اقتصادي 110 نفره بخش خصوصي جمهوري اسلامي ايران در دومين هفته نخستين ماه امسال به اتريش رفتند و در همايش اقتصادي دو كشور، سمينار آشنايي با جنبه هاي مختلف مديريت و برنامه ريزي شهر وين و نشست تخصصي با مسئولان بانك مركزي اتريش شركت كردند.
طرفين همچنين هشت يادداشت تفاهم همكاري به ارزش بيش از دو ميليارد يورو امضا كردند.
اتريش كشوري محصور در خشكي در شرق اروپاي مركزي است و با كشورهاي چك، آلمان، مجارستان، ايتاليا، ليختن اشتاين، اسلواكي، اسلوني و سوئيس هم مرز است.
اين كشور از نظر توليد ناخالص داخلي در مقام بيست و هفتم دنيا قرار دارد و حدود 28 درصد از توليد ناخالص داخلي اين كشور از ارزش افزوده بخش صنعت حاصل مي شود. در اين بخش، بيشترين سهم به ترتيب به توليد فلزات پايه و مصنوعات فلزي، ماشين آلات صنعتي، غذايي، آشاميدني و دخانيات، تجهيزات حمل و نقل، توليد كاغذ و محصولات كاغذي و توليد تجهيزات الكتريكي تعلق دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا