گلايه از صنعتگران درهمايش بين المللي مهندسي مكانيك در يزد

گلايه از صنعتگران  درهمايش بين المللي مهندسي مكانيك در يزد

يزد - ايرنا - دبير يك همايش بين المللي در دانشگاه يزد در حالي از حمايت نكردن مسئولان و اصحاب صنعت، معدن و تجارت يزد از اين همايش گلايه كرد كه نيمي از زمان افتتاحيه اين همايش به تبليغات شركت هاي صنعتي و حاميان مالي اختصاص داشت.

به گزارش ايرنا، بيست و چهارمين همايش سالانه بين المللي مهندسي مكانيك روز سه شنبه در آيني با حضور جمعي از مسئولان، استادان، مهندسان، دانشجويان و فعالان اين حوزه در سالن آمفي تئاتر دانشگاه يزد آغاز به كار كرد. اين همايش سه روزه است.
آيين افتتاحيه اين همايش در حالي به مدت دو ساعت برگزار شد كه در مجموع حدود يك ساعت از آن به پخش كليپ هاي تبليغاتي صنايع و معرفي و تجليل از حاميان برگزاري همايش اختصاص يافت.
سخنراني دبير همايش، رئيس انجمن مهندسان مكانيك كشور و رئيس دانشگاه يزد نيز از ديگر برنامه هاي آيين افتتاحيه بود.
دبير اين همايش گفت: يكهزارو 220 مقاله در 14 محور اصلي پذيرش شده كه از اين تعداد 370 مقاله به صورت سخنراني و 380 مقاله نيز به صورت پوستر ارائه مي شود.
سيدمحمد بزرگ افزود: محورهاي اصلي همايش شامل حوزه ‌هاي مختلف مهندسي مكانيك از جمله سيستم‌ هاي نيروگاهي، تاسيسات مكانيكي، رباتيك و كنترل، ساخت و طراحي قطعات تجهيزات مكانيكي است.
وي ادامه داد: در اين همايش هشت كارگاه آموزشي نيز در نظرگرفته شده كه مديريت دو كارگاه برعهده استادان خارجي خواهد بود.
دبير بيست و چهارمين همايش بين المللي مهندسي مكانيك در ادامه با اشاره به اهميت برگزاري اين همايش در يزد از حمايت نكردن صنعتگران و مسئولان استان از اين همايش گلايه كرد و افزود: استقبال از اين همايش نيز كمتر از پيش بيني هاي انجام شده بود.
رئيس انجمن مهندسان مكانيك ايران نيز اظهار كرد: بحران هايي از جمله خشكسالي و كم آبي، ريزگردها، آلاينده هاي صنعتي و اشتغال توسط مهندسان قابل حل خواهد شد.
محمدرضا حائري يزدي با بيان اينكه پژوهشگران پيشگويان آينده هستند، افزود: همايش ها بايد به بستر و فنوني براي بحث درباره چالش هاي ملي تبديل و در خصوص رفع اين مشكلات بحث و تبادل نظر شود.
همچنين رئيس دانشگاه يزد گفت: رتبه اين دانشگاه در كشور بين 14 تا 20 است كه در تلاش براي قرار گرفتن جزو 10 دانشگاه برتر كشور هستيم.
محمدصالح اولياء با اشاره به تدوين برنامه هاي توسعه اي دانشگاه يزد افزود: توجه ويژه به حوزه انرژي هاي نو و به خصوص انرژي خورشيدي به عنوان يكي از محورها و برنامه هاي توسعه اي در دستور كار قرار دارد.
در حاشيه آيين آغاز به كار بيست و چهارمين همايش سالانه مهندسي مكانيك شماري از كارخانه ها و شركت هاي صنعتي در غرفه هايي كه به آنها اختصاص داده شده بود به تبليغات و معرفي فعاليت هاي متبوع خود پرداختند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا