رئيس اتاق تهران:شركت هاي ايراني مي توانند ازظرفيت هاي اقتصادي اتريش بهره گيرند

رئيس اتاق تهران:شركت هاي ايراني مي توانند ازظرفيت هاي اقتصادي اتريش بهره گيرند

تهران- ايرنا- رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران با بيان اين كه شركت هاي اتريشي ساليانه 360 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي انجام مي دهند، گفت: شركت هاي ايراني مي توانند از اين ظرفيت اقتصادي اتريش با انتقال تكنولوژي و سرمايه گذاري در بلندمدت استفاده كنند.

به گزاش ايرنا، مسعود خوانساري روز سه شنبه در نشست مشترك اقتصادي ايران و اتريش در محل اتاق بازرگاني،صنايع،معادن وكشاورزي تهران، ابرازخرسندي كرد ميزبان يك هيات بزرگ تجاري اتريش است ، زيرا دو كشور روابط بسيار ديرينه دارند و 140 سال پيش سفارت هاي خود را در پايتخت هاي دو كشور داير كرده اند.
وي با اشاره به جايگاه اتريش در اتحاديه اروپا اظهار داشت: با وجود سازمان ها و نهادهاي بين المللي مستقر در اتريش، اين كشور از نظر اقتصادي و سياسي در اروپا بسيار تاثيرگذار است و زماني كه تحريم هاي ظالمانه عليه شركت هاي ايراني برقرار شد شركت هاي اتريشي در اين زمينه سخت گيري نكردند و شركت هاي ايراني همچنان به فعاليت هاي اقتصادي خود در اتريش ادامه دادند.
خوانساري گفت: ايراني ها در اتريش فعاليت تجاري و اقتصادي خوبي دارند به طوري كه يكي از شركت هاي ايراني در سال 2013 جايزه برترين شركت تجاري را در اين كشور كسب كرد.
رئيس اتاق بازرگاني ، صنايع، معادن و كشاورزي تهران گفت: ايران نيز در منطقه از جايگاه بسيار مناسبي برخوردار است و در چهار راه غرب و شرق و شمال و جنوب با 80 ميليون جمعيت تحصيلكرده يكي از باثبات ترين كشورهاي منطقه است.
به گفته وي در حالي كه بسياري از كشورهاي منطقه در دوران بي ثباتي قرار دارند، اما هرگونه سرمايه گذاري در ايران مي تواند در توسعه مناسبات تجاري و اقتصادي اتريش و ايران تاثيرگذار باشد.
خوانساري گفت: وجود ذخاير عظيم نفت و گاز و ذخاير بزرگ معدني درايران مي تواند زمينه هاي خوبي را براي همكاري شركت هاي دو كشور به وجود آورد و در زمينه گردشگري نيز ايران با چندين هزار سال تمدن و يك ميليون آثار تاريخي مي تواند زمينه هاي مناسبي را بين دو كشور فراهم كند.
وي افزود: صنايع ايران با توجه به تحريم هاي ظالمانه نيازمند تكنولوژي و سرمايه گذاري هاي جديدي است ، به طوري كه ما بايد ساليانه 50 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي جذب كنيم.
رئيس اتاق بازرگاني،صنايع، معادن و كشاوزي تهران گفت: شركت هاي ايراني مي توانند با مشاركت شركت هاي اتريشي تكنولوژي و سرمايه آنها را به ايران منتقل كنند و اين نشان مي دهد دو طرف داراي زمينه هاي مناسب همكاري هستند.
خوانساري تاكيد كرد: اتاق تهران با 15 هزار نفر عضو آمادگي دارد شرايط لازم را براي همكاري هاي شركت هاي ايراني و اتريشي فراهم كند تا بنگاه هاي متوسط در اين تشكل خصوصي بتوانند از سرمايه گذاري اتريشي ها در ايران استفاده كنند.
وي مسائل و مشكلات بانكي، طولاني شدن صدور مجوز صادرات از سه هفته تا سه ماه در اتريش را از موانع مهم توسعه همكاري هاي دو كشور برشمرد و اعلام كرد براي رفع اين موانع آماده همكاري با شركت هاي اتريشي هستيم.
به گزارش ايرنا، ناصر رياحي عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران به تازگي از رايزني بانك هاي «اوبر بانك»، «آستريا»، «ارسته بانك» و «رايفايزن يا آر-زد-بي» اتريش براي ورود به ايران و اقدام موسسه اعتباري « او.كا.ب» اين كشور براي بيمه سرمايه‌گذاري شركت هاي اتريشي در ايران خبر داد.
رياحي گفت: شركت‌ هاي اتريشي پس از دريافت بيمه نامه از اين موسسه مي‌توانند تا صد درصد ميزان سرمايه‌گذاري خود از بانك‌هاي تجاري وام دريافت كنند. هيات اقتصادي 110 نفره بخش خصوصي جمهوري اسلامي ايران در دومين هفته نخست امسال به اتريش رفتند و در همايش اقتصادي دو كشور، سمينار آشنايي با جنبه هاي مختلف مديريت و برنامه ريزي شهر وين و نشست تخصصي با مسئولان بانك مركزي اتريش شركت كردند.
طرفين همچنين هشت يادداشت تفاهم همكاري به ارزش بيش از دو ميليارد يورو امضا كردند.
اتريش كشوري محصور در خشكي در شرق اروپاي مركزي است و با كشورهاي چك، آلمان، مجارستان، ايتاليا، ليختن اشتاين، اسلواكي، اسلوني و سوئيس هم مرز است.
اين كشور از نظر توليد ناخالص داخلي در مقام بيست و هفتم دنيا قرار دارد و حدود 28 درصد از توليد ناخالص داخلي اين كشور از ارزش افزوده بخش صنعت حاصل مي شود. در اين بخش، بيشترين سهم به ترتيب به توليد فلزات پايه و مصنوعات فلزي، ماشين آلات صنعتي، غذايي، آشاميدني و دخانيات، تجهيزات حمل و نقل، توليد كاغذ و محصولات كاغذي و توليد تجهيزات الكتريكي تعلق دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا