رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اعلام کرد:

پیش بینی زمان تورم تک رقمی و کاهش نرخ سود بانکی

پیش بینی زمان تورم تک رقمی و کاهش نرخ سود بانکی

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: تا اواخر تابستان به تورم تک‌رقمی خواهیم رسید و و با این رویه طبیعی است نرخ سود به سمت کاهش حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی دیواندری درباره کاهش نرخ سود بانکی گفت:کاهش نرخ سود بانکی به دلیل کاهش نرخ تورم از سال گذشته آغاز شده و تداوم نیز خواهد داشت، اما اینکه نرخ سود چه زمان و به چه درصدی کاهش پیدا می‌کند، فعلا مشخص نیست؛ زیرا تصمیم خاصی هنوز گرفته نشده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با حضور فعال بانک مرکزی در بازار غیربانکی و کاهش مؤثر نرخ سود بین‌بانکی، زمینه برای کاهش نرخ سود بیش از گذشته فراهم شده است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در پاسخ به این پرسش که با توجه به بالا بودن نرخ بهره در بازار غیرمتشکل آیا امکان کاهش نرخ سود وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: این موضوع تنها مربوط به بازار غیرمتشکل نمی‌شود، در بازار متشکل و غیرمتشکل همیشه تک‌روی‌هایی دیده می‌شود، اما هدف بانک مرکزی این است که آن دسته از مؤسسات و بانک‌هایی را که به دلیل مشکلات ساختاری، توان مدیریت نقدینگی ندارند، از بازار متشکل جدا کند و بازار کنترل شود.

دیواندری با بیان اینکه تا اواخر تابستان به تورم تک‌رقمی خواهیم رسید، گفت: با ادامه این رویه طبیعی است که نرخ سود به سمت کاهش حرکت کند.

وی ادامه داد: دو ضرورت ما را به سمت کاهش نرخ سود می‌کشاند؛ اینکه سپرده‌هایمان نباید در بانک‌ها قفل شود و دیگر اینکه باید به سمت فعالیت‌های مولد، بورس و سایر حوزه‌ها حرکت کند. دیواندری گفت: یکی دیگر از بحث‌ها این است که سپرده‌گذار حس نکند که بانک، صندوقی است که با بالاترین بازدهی سرمایه شخص را حفظ می‌کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا