مدیران عامل دو زیرمجموعه سایپا تغییر کردند/ پرداخت بدهی ها در کمترین زمان

مدیران عامل دو زیرمجموعه سایپا تغییر کردند/ پرداخت بدهی ها در کمترین زمان

مدیران عامل دو زیرمجموعه سایپا یعنی سایپا کاشان و مگامورتور تغییر کردند. یک مقام مسئول هم اعلام کرد ضمن افزایش تولیدات گروه در سال جاری، پرداخت های قطعه سازان به کمترین زمان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات مدیریتی صنعت خودرو با تغییر مدیران عامل دو زیرمجموعه گروه سایپا یعنی سایپا کاشان و مگامورتور همراه شده است.

به این ترتیب با حکم مهدی جمالی مدیرعامل گروه سایپا، محمدرضا شیخ عطار که مدت ها مدیرعامل سایپا کاشان بود به عنوان مدیرعامل و عضو موظف هیات مدیره و نماینده نیوان ابتکار شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل سایپا (مگاموتور) منصوب شد.

از سوی دیگر فریبرز شهباز جانشین عطار در مدیرعاملی سایپا کاشان منصوب شد.

وی با مدرک فوق لیسانس صنایع دارای سابقه 28 ساله در بخش های مختلف صنعت خودرو از جمله قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره سایپاکاشان، قائم مقام معاونت مهندسی سایپا ، عضو هیات مدیره شرکت های سویکو ( سوریه ) و سیکو (شرکت مهندسی توسعه سایپا) است.

پرداخت بدهی های سایپا به قطعه سازان در کمترین زمان

در این میان محمد اسماعیلی فر معاون مالی و اقتصادی شرکت سازه گستر سایپا هم به سایپا نیوز گفت: این شرکت به عنوان مدیریت زنجیره تامین گروه خودرو سازی سایپا ، اولویت اساسی سال 95 را نسبت به شرکتهای زنجیره تامین، پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان قرار داده و پرداخت مطالبات شرکت های قطعه ساز و زنجیره تامین به حداقل زمان ممکن کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به معضلات تولید و فضای رکودی حاکم برصنعت خودرو گفت: کم توجهی به بحث حمایت از تولید داخلی که سازو کارهای حمایتی آن نیز در مجلس به تصویب رسیده و همچنین فضای رکودی حاکم بر صنعت خودروسازی درسال گذشته، باعث افزایش مطالبات قطعه سازان شده است.

به گفته وی قطعه سازان فعال در استان خراسان رضوی به عنوان یکی از قطب های تولید قطعات خودرو در کشور مورد توجه بوده اند و در حال حاضر نیز پرداخت بخشی از مطالبات آنها از طریق عقد تفاهم نامه سه جانبه با بانک های آن استان در دستور کار شرکت قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان تولید محصولات گروه سایپا در سال 95  افزایش خواهد یافت ، ادامه داد: برنامه تولید ابلاغی نشان از افزایش تیراژ تولید دارد و برای رسیدن به این هدف نیازمند برنامه منظم پرداختی به قطعه سازان هستیم که با تدوین و برنامه ریزی های ویژه با توجه به قراردادهای فی مابین با شرکت های زنجیره تامین نسبت به کاهش زمان پرداخت ها  و تحقق برنامه تولید اعلام شده در سال 95 اقدام خواهیم کرد.

اسماعیلی فر افزود: اصلاح ساختار مالی و مدیریت هزینه ها در سطح گروه خودروسازی سایپا درحال انجام است و می تواند ما را در یاری رساندن به حل مشکلات مالی – تولیدی شرکای تجاری و شرکت های قطعه ساز کمک کند.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا