عضو هيات نمايندگان اتاق ايران:

تعرفه واردات تجهيزات حفاظت الكترونيك با همفكري تشكل ها تعيين شود

تعرفه واردات تجهيزات حفاظت الكترونيك با همفكري تشكل ها تعيين شود

تهران- ايرنا- رئيس اتحاديه سراسري شركت هاي فني و مهندسي حفاظت الكترونيك و شبكه هاي ايمني با اشاره به افزايش معدل تعرفه هاي وارداتي مرتبط با اين حوزه گفت: از آنجا كه واردات تجهيزات حفاظت الكترونيك ارتباطي مستقيم با روند كار فعالان اقتصادي اين صنعت دارد، تعرفه ها بايد با همفكري تشكل ها تعيين شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، مسعود شنتيايي امروز (دوشنبه) در نشست خبري نمايشگاه «ايران امن» در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران، پيشنهاد داد: در تعيين تعرفه واردات تجهيزات حفاظت الكترونيك بايد سه شاخص مورد توجه قرار گيرد؛ نخست «تعرفه ها بايد در حمايت از توليد داخل باشد»؛ دوم اينكه «تعرفه ها نبايد در حدي بالا تعيين شود كه به گسترش قاچاق در آن صنعت بيانجامد» و سوم اينكه «اين تجهيزات مورد نياز مردم و همه فعالان اقتصادي است و نبايد قيمت تمام شده آن به حدي افزايش يابد كه ميزان استفاده از آن در كشور محدود شود.»
اين عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران اضافه كرد: تجهيزات الكترونيك شامل چهار بخش قطعات الكترونيك، قطعات فلزي، قطعات پلاستيكي و برنامه هاي نرم افزاي است كه بخش قابل توجهي از اين قطعات و تجهيزات در داخل كشور توليد مي شود.
شنتيايي در تشريح روند رو به رشد كاربرد تجهيزات حفاظت الكترونيك و شبكه هاي ايمن در كشور گفت: در ابتداي اين امر، سيستم هاي امنيتي به چند كار مشخص و ساده محدود مي شد اما امروز با توجه به پيشرفت هاي حاصل شده در كشور و ايجاد زيرشاخه هاي تخصصي، روند كار تغيير كرده و نيازها افزايش يافته است.
وي افزود: در گذشته به دنبال پايين بودن ميزان مصرف جامعه از اين صنعت، توقع كمتري نيز در سطح جامعه وجود داشت اما امروز ديگر نمي توان با همان سياست هاي قبلي حركت كرد؛ به اين ترتيب، بخش توليد داخلي در اين زمينه فعال شده و امروز بخشي از نيازهاي كشور توسط توليدات داخلي برآورده مي شود.
رئيس اتحاديه سراسري شركت هاي فني و مهندسي حفاظت الكترونيك و شبكه هاي ايمني در مورد نمايشگاه 'ايران امن' نيز گفت: اين نمايشگاه ششم مردادماه در بوستان گفت وگوي تهران آغاز به كار مي كند و تا نهم مرداد ادامه دارد.
وي اضافه كرد: ورود بحث فناوري اطلاعات و ارتباطات در بخش حفاظت و امنيت، سابقه اي ديرينه ندارد و به 10 تا 15 سال گذشته مربوط مي شود؛ در ابتدا نيروي انتظامي و بخش هاي دولتي از اين مساله استقبال كردند و متناسب با آن شاهد برگزاري نمايشگاهي با همين موضوع توسط نيروي انتظامي بوديم كه البته به صورت ساليانه برگزار مي شد.
وي افزود: در گذشته 70 تا 80 درصد اين نمايشگاه به بخش هاي دولتي و انتظامي مربوط مي شد و تنها 20 تا 30 درصد آن به بخش خصوصي تعلق داشت؛ اين درحالي است كه ضرورت دارد بخش خصوصي در اين زمينه فعال تر شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا