در بازار امروز ثبت شد؛

رشد شاخص با وزنه بزرگان

رشد شاخص با وزنه بزرگان

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل توانست رشدی 240 واحدی را ثبت کند.



در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل توانست رشدی 240 واحدی را ثبت کند.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری شاخص کل 240 واحد بالا رفت و به رقم 78 هزار و 688 واحد رسید.

همچنین امروز حجم و ارزش معاملات هم نسبت به دیروز رشد کرد. به این ترتیب یک میلیارد و 468 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش سه هزار و 136 میلیارد ریال در 101 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شدند.

گفتنی است امروز نمادهای چادرملو، سایپا، بانک تجارت، فولاد مبارکه و بانک صادرات بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند. این در حالی بود که نماد ارتباطات سیار و تاپیکو با بیشترین تاثیر منفی بر این متغیر مانع رشد بیشتر آن شدند.

گفتنی است در این روز همه شاخص های بورس به جز شاخص بازار دوم، مثبت بودند. به این ترتیب در حالی شاخص بازار اول 369 واحد بالا رفت و به عدد 55 هزار و 383 واحد رسید که شاخص بازار دوم 703 واحد نزول را ثبت کرد و به رقم 170 هزار واحد رسید.

همچنین در این روز گروه‌های خودرو، سرمایهگذاری‌ها و کانه‌های فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار ایستادند.

همچنین امروز نمادهای فرآوری مواد معدنی، سرمایه گذاری اعتبار ایران، نیرو ترانس، حفاری شنال، بیمه آسیا، بیمه البرز و گرانیت بهسرام با بیشترین افزایش قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

این در حالی بود که نمادهای سیمان فارس و خوزستان، سیمان دورود، سایپا شیشه، بیمه پارسیان، گروه صنایع بهشهر، سایپا آذین و سرمایه گذاری بهمن با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

بیشترین تقاضای خرید هم متعلق به نمادهای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، پارس خودرو، پست بانک، نیرو محرکه، سایپا، لوله و ماشین سازی ایران و بیمه آسیا بود.

در مقابل سهامداران برای خروج از سهام شرکت های وراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت سایپا، اوراق استصناع توسعه ملی، کنتورسازی ایران، سرامیک حافظ و حق تقدم کاغذسازی کاوه بیشترین عرضه ها را داشتند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 66 میلیون سهم و ایران خودرو با معامله 271 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا