پالایشگاه اصفهان روزانه ٨,٥ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ تولید می کند

پالایشگاه اصفهان روزانه ٨,٥ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ تولید می کند

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان از تولید روزانه ٨,٥ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در این پالایشگاه خبرداد.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان، لطفعلی چاوشی، مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با بیان این که راهبردی ترین کاتالیست صنعت نفت جهان پارسال به دست متخصصان ایرانی تولید شد،تصریح کرد: با تولید این ماده در داخل و راه اندازی واحد سوم بنزین سازی، پالایشگاه اصفهان روزانه ٨,٥ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ تولید می کند.
وی افزود: چنانکه خوراک شرکت پالایش نفت اصفهان به درستی تامین شود، قادر به تولید روزانه ١٥ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ را در این مجموعه خواهیم داشت.
وی با بیان این که راهبردی ترین کاتالیست صنعت نفت جهان فقط در اختیار دو شرکت آمریکایی و فرانسوی بوده است، اظهار کرد: در سال ١٣٩١ کار پژوهش تولید این ماده بوسیله یکی از شرکتهای معتبر در زمینه نفت آغاز شد و در سال ١٣٩٢ این کاتالیست به مرحله تولید رسید.
چاوشی گفت: کاتالیست تولیدی پس از سه مرحله آزمایش پارسال به میزان ١٠٠ تن در رآکتور اول واحد ایزو شارژ شد و امسال نیز ١٠٠ تن دیگر در رآکتور دوم شارژ می شود.
وی همچنین به اجرای طرح «بهینه سازی و بهبود فرآیند» که با اهداف زیست محیطی طراحی شده است، اشاره و تصریح کرد: این طرح با پشتوانه علمی بالا در حال اجراست و درصدد هستیم که با کسب مجوزهای زیست محیطی، آن را به نتیجه برسانیم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به مزین شدن سال جدید به شعار «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» اظهار امیدواری کرد: با مثبت اندیشی در کارها و همدلی میان مسئولان می توان بر مشکلات غلبه کرد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، تصریح کرد: از فعالیتهای صنایعی که در خدمت مردم هستند و برای آنان تلاش می کنند حمایت می کنیم.
شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی از سال ١٣٨٥ آغاز کرده است و اکنون حدود ٢٢ درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
ایـن شرکت در زمینی به مساحت ٣٤٠ هکتار در شمال غربی اصفهان واقع شده و ظرفیت تولید این پالایشگاه ٣٧٥ هزار بشکه در روز است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا