در بازدید از مركز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا؛

معاون كل نهاد ریاست جمهوری: نباید اجازه داد صنعت خودرو در كشور تضعیف شود

معاون كل نهاد ریاست جمهوری: نباید اجازه داد صنعت خودرو در كشور تضعیف شود

تهران- ایرنا- معاون كل نهاد ریاست جمهوری در بازدید از مركز تحقیقات و نوآوری گروه خودرو سایپا، با تاكید بر اینكه نباید اجازه داد صنعت خودرو در كشور تضعیف شود، گفت: برخی با هدف تضعیف این صنعت، به دنبال تبدیل آن به سرمایه شخصی بودند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سایپا، مرتضی بانك معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری امروز(یكشنبه) از مركز تحقیقات و نوآوری سایپا و دستاوردهایی كه در حوزه تحقیق و توسعه محصول در این گروه صورت گرفته، بازدید كرد.
وی همچنین در نشستی با مدیرعامل گروه و مدیران ارشد سایپا گفت: متاسفانه در گذشته صنعت خودرو به دلیل برخی سیاست‌ها كه بعضا احساس می‌شد به ضرر منافع ملی بوده، به سمتی بردند كه این صنعت ملی تبدیل به یك صنعت ضعیف شود تا پس از آن به سرمایه شخصی تبدیل شود.
وی افزود: درست است كه سیاست دولت باید در جهت خصوصی سازی باشد اما نه اینكه یك صنعت ملی را تضعیف كنیم. خوشبختانه مدیران صنعت خودرو، این صنعت تضعیف شده را دوباره به یك صنعت قدرتمند و تاثیرگذار تبدیل كردند.
معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: برخی دوستان سخنانی می گویند كه شاید تا حدودی معتبر باشد؛ اما وقتی نقد می‌كنند كه چرا بیش از پیش از صنعت خودرو حمایت می‌شود به نظر می‌رسد به جوانب مختلف این موضوع توجه ندارند و فقط به تولید توجه می‌كنند.
وی خاطرنشان كرد: صنعت خودرو می‌تواند با در خدمت گرفتن نیروهای تخصصی، اقتصاد كشور را در منطقه و دنیا مطرح كند و ارزش افزوده را در دانشگاه‌ها بالا ببرد. این صنعت هر روز دچار تحول می‌شود و به سادگی نمی‌توان از كنار‌ آن عبور كرد.
بانك ادامه داد: البته باید به سمت تجاری شدن و اداره شدن به صورت خصوصی پیش برود اما از سوی دیگر باید چتر حمایتی برای آن به وجود بیاید.
معاون اجرایی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینكه نباید اجازه داد صنعت خودرو در كشور تضعیف شود، گفت: به نظر می‌رسد سیاست‌های عمومی دولت دقیق بوده است و بر عكس كسانی در اواخر دوره‌های قبل، این صنعت را با مخاطراتی مواجه كرده بودند.
وی همچنین با تشكر از كارگران، متخصصان و مدیران شركت سایپا افزود:‌ اصلاح ساختار مالی این شركت نتیجه مدیریت هوشمند و نگاه تخصصی است كه مدیران توانمند با تكیه بر متخصصان، برنامه‌های آینده نگر و توسعه محور صنعت خودرو ارائه داده اند.
بانك با ابراز خوشحالی از دیدن آزمایشگاه‌های تخصصی و وجود متخصصان كارآمد در سایپا، توصیه كرد به بخش تحقیق و پژوهش و برندسازی و نگاه به آینده با بهره‌بری از فكر و اندیشه متخصصان اعتماد شود، زیرا همان تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی استفاده از سرمایه بزرگ داخلی و اجازه دادن به اندیشه‌های علمی و تخصصی برای نشان دادن خود.

** ** مذاكره سایپا با سیتروئن و رنو
مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودرو سازی نیز گفت: همگام با دولت “تدبیر و امید” و با نگاه استفاده از متخصصان داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی، سایپا نیز در شرایط جدید بعد از برجام به دنبال ایجاد شرایطی بوده تا صنعت خودرو كشور در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.
وی خاطرنشان كرد: در اواخر سال 91 و بعد از تحریم های ناجوانمردانه گروه خودرو سازی سایپا با مشكلات عمده ای روبرو شد، به صورتی كه از تولید 800 هزار دستگاه در سال به 300 هزار دستگاه كاهش یافت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تحریم ها باعث شد تا فرصت های شغلی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی بشدت كاهش یابد كه با روی كار آمدن دولت تدبیر و امید و اتخاذ تصمیم های مناسب در عرصه سیاسی و اقتصادی، بارقه های امید بار دیگر به تولید برگشت و روند تولید شكل بهتری به خود گرفت.
وی یادآور شد: در سال 93 با توجه به فشار تحریم ها در مسیر مذاكرات، تولید روند مناسبی داشت و در سال 94 با جوسازی و اطلاعات غلطی كه بعضی افراد از صنعت خودرو سازی به مردم دادند، باعث تضعیف این صنعت شد كه خوشبختانه با تصمیم ها و راهكاری های مناسب دولت در بخش های مختلف، شرایط تولید روند مثبتی پشت سر گذاشت.
جمالی ادامه داد: گروه خودرو سازی سایپا در سال گذشته با كمك های دولت و اتكا به توان متخصصان داخلی، توانست سال موفقی را پشت سر بگذارد و در حال حاضر با بستر مناسبی كه دولت در عرصه سیاسی به وجود آورده است، امیدوارم همكاری های مشترك با شركای تجاری خارجی در زمینه سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی بیش از پیش باعث رشد صنعت خودرو سازی كشور شود.
مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا از استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حضور شركت های مطرح خودروسازی جهانی خبر داد و افزود: در حال حاضر با سیتروئن و رنو مذاكرات خوبی انجام شده كه در مراحل پایانی آن است. به طور حتم با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در گروه سایپا، در آینده ای نزدیك شاهد رشد تولید و حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی خواهیم بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا