گزارش روز؛

بازگشت خودرویی ها به پیست رقابت

بازگشت خودرویی ها به پیست رقابت

گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل اکثرا پرحجم، مثبت و پر تقاضا دنبال شدند در این میان گروه خودرویی از اقبال بیشتر و صف های خرید برخوردار بودند اما نماد حفارس با افت حدود 10 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

 

گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل اکثرا پرحجم، مثبت و پر تقاضا دنبال شدند در این میان گروه خودرویی از اقبال بیشتر و صف های خرید برخوردار بودند اما نماد حفارس با افت حدود 10 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، شرکت ولغدر علیرغم ابهام در افزایش سرمایه 22 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، همچنان افزایش قیمت را تجربه کرد. قائم مقام همکاری های بین المللی ایران خودرو گفت: در قرارداد جدید با پژو از مدل طراحی محصول جدید در داخل استفاده می کنیم و بدون شک قطعه سازان مشارکت خواهند داشت. دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو هم از بدهی ۵ تا ۸ هزار میلیارد تومانی خودروسازان خبر داد.

گروه های بانکی و سرمایه گذاری اکثرا متعادل و مثبت و گروه بیمه ای اکثرا با صف خرید دنبال شدند در این میان جهش نماد وساپا درپی صف خرید نمادهای خودرویی و جهش نماد وپست و صف خرید آن نمایان تر بود. معاملات مثبت و عرضه مکرر صف خرید نماد وساپا سبب دادوستدهای حدود 69 میلیون سهمی آن شد اما با توجه به نحوه معاملات آن به نظر طرف خریدار از قدرت بیشتری برخوردار بود و در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد. وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور با بیان این که افزایش سرمایه بانک ها نیاز عاجل و ضروری است گفت: از هر محلی برای افزایش سرمایه بانک ها باید استفاده کنیم. در جریان سفر رئیس جمهور کره جنوبی به تهران که نیمه اردیبهشت انجام می شود قراردادهای اولیه ای به ارزش ۱۷ میلیارد دلار به امضا می رسد. شرکت دائلیم اینداستریال اعلام کرد قصد دارد یک قرارداد 4.9 میلیارد دلاری در زمینه پروژه های ریلی و شرکت هیندای انجینیرینگ گفته قرار است یک موافقتنامه 3.6 میلیارد دلاری با شرکت پالایشگاهی کنگان به امضا برساند که موضوع آن احداث یک مجتمع پالایشگاهی در پارس جنوبی است. این شرکت همچنین قصد دارد یک موافقتنامه مقدماتی برای مشارکت در ساخت یک نیروگاه برق خصوصی به ارزش 500 میلیارد دلار به امضا برساند. همچنین بر اساس این قرارداد، شرکت هیوندای یک مجتمع احداث خواهد کرد و شرکت پوسکو دوو تجهیزات پزشکی این مجتمع را تامین خواهد کرد.

علیرغم تکذیب شایعه افزایش سرمایه شرکت ساینا که در اواسط اسفند ماه سال 94 وارد بازار سرمایه شده و تاکنون 64% بازدهی نصیب سهامداران خود کرده شاهد معاملات مثبت آن بودیم این در حالی بود که سایر هم گروهی ها در کنار گروه پالایشگاهی اکثرا شروعی متعادل و منفی داشتند اما در نهایت گروه پالایشگاهی با افزایش تقاضا و رشد قیمتی به کار خود پایان دادند در این میان نماد شتران تحت تاثیر خبر افزایش سرمایه 50 درصدی از محل سود انباشته با معاملاتی پرحجم و صف خرید مواجه شد. شرکت پتروشیمی شازند طی گزارش 12  ماهه منتهی به 29 اسفند 94 با پوشش 104 درصدی سود خالص، مبلغ 1647 ریال سود به ازای هر سهم اعلام کرد.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا بعد از شروعی متعادل با افزایش عرضه ها، منفی و صف فروش شدند در این میان صف خرید نماد فولاژ عرضه شد و نمادهای کبافق و باما بعد از رشد سریع کوتاه مدت اخیر با صف فروش مواجه شدند در این میان شایعاتی مبنی بر عقد قرارداد اکتشاف و استخراج معادن روی ایران و مذاکره شرکت های بزرگ و مختلف برای تمدید مهلت معافیت مالیاتی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، در اواخر بازار سبب افزایش تقاضای مجدد گروه های مذکور شد. مشاور معاون امور معادن وزارت صنعت از ارائه تسهیلات کم‌بهره و به دور از بورکراسی اداری به معادن برای ارتقای معدنکاری از روش سنتی به مکانیزه و سیستماتیک خبرداد.

بجز نمادهای فجام، تمحرکه، بنیرو، بکام، بکاب و بترانس که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند همچنین نماد بمپنا درپی ادامه حمایت های سرمایه گذاری فرهنگیان و مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران مپنا با جهش قیمتی و صف خرید مواجه شد. ایران و ایالت زاکسن آلمان همکاری های خود را در بخش تخصصی کشاورزی به ویژه بهره وری و تولید آب، گیاهان دارویی، تحقیقات، بذر، ماشین های کشاورزی و سرمایه گذاری های مشترک در صنایع تبدیلی و تکمیلی توسعه می دهند.

در گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک که اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند نمادهای کهرام، سدور، سپاها، ثفارس و ثرود از اقبال بیشتری برخوردار بودند. شرکت سیمان کارون به علت کاهش 32 درصدی مبلغ فروش سبب شد سود ناخالص نسبت به پیش بینی قبلی با کاهش 57 درصدی و در نهایت تعدیل منفی 72 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی همراه شود و طی گزارش 9  ماهه 30 آذر 94 با پوشش 61 درصدی سود خالص، مبلغ 128 ریال سود برای هر سهم اعلام نماید و و در کنار نماد سیمان ارومیه متوقف شدند.

نماد پکرمان علیرغم داشتن شرایط بنیادی مطلوب و کاهش بی رویه واردات محصولات بی کیفیت چینی با افزایش تعرفه ها همچنان مورد بی مهری فعالین بازار قرار دارد و معاملاتی منفی را تجربه می نماید. شرکت پکرمان طرح بهره برداری 40 هزار تنی کردستان و توسعه ای 25 هزار تنی لاستیک رادیال و همکاری با شرکت کنتیننتال برای کاهش ضایعات را در دستور کار دارد که می تواند روند سود سازی شرکت را متحول کند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای خودرو و خساپا با رشد 166.66 واحدی به ارتفاع 78,448 واحدی رسید که در این میان نمادهای فولاد، کگل و فخوز بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند. پیش بینی می شود در صورت آغاز به کار مثبت بازارهای جهانی طی دادوستدهای فردا، گروه های فلزی و معدنی مجددا با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شوند و در کل بازاری مثبت در اکثر گروه ها بخصوص گروه خودرویی را نظاره گر باشیم.

 پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا