در معاملات روز یکشنبه؛

خودرویی‌ها شاخص را بالا کشیدند

خودرویی‌ها شاخص را بالا کشیدند

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل با رشدی 166 واحدی به کار خود پایان داد.



در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل با رشدی 166 واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از 994 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 499 میلیارد ریال در 75 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز شاخص کل با رشدی 166 واحدی به عدد 78 هزار و 448 واحد رسید.

گفتنی است امروز به جز شاخص بازار دوم، سایر شاخص‌های بورسی رشد کردند. شاخص بازار اول 188 واحد بالا رفت و به 55 هزار و 13 واحد رسید؛ اما شاخص بازار دوم 75 واحد افت داشت و به 170 میلیارد و 825 واحد رسید.

نمادهای سایپا، ایران خودرو و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای فولاد مبارکه، گل گهر، فولاد خوزستان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین گروه های خودرو، فلزات اساسی و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

گفتنی است در این روز نمادهای سیمان هگمتان، صنایع شیمیایی سینا، نیرو ترانس، فیبر ایران، الکتریک خودرو شرق، کارتن ایران و صنایع ریخته گری ایران با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند. این در حالی بود که نمادهای حمل و نقل خلیج فارس، معادن بافق، فولاد خوزستان، کنتورسازی، تکنوتار، آلومراد و قند اصفهان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات این روز سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، ایران خودرو، سرمایه گذاری رنا، ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری سایپا و تولید محور خودرو بیشترین تقاضای خرید را داشتند.

این در حالی بود که نمادهای اوراق مشارکت سایپا، داروسازی سینا، معادن بافق، اوراق استصناع توسه ملی، بانک پارسیان، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و محورسازان ایران خودرو با بیشترین عرضه ها مواجه شدند.

همچنین در این روز ملی مس با معامله 69 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و سرمایه گذاری سایپا با معامله به ارزش 175 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا