پیش‌بینی کاهش سقوط قیمت سنگ آهن و فولاد در نیمه دوم ۲۰۱۶

پیش‌بینی کاهش سقوط قیمت سنگ آهن و فولاد در نیمه دوم ۲۰۱۶

گروه صنایع معدنی >فولاد - تمامی گزارش‌های موسسه‌های مالی بین‌المللی را درباره سنگ آهن و فولاد مرور شد و حتی یک موسسه که بگوید قیمت‌ها در میان مدت پایدار یا افزایشی خواهد بود را وجود ندارد. چرا؟

به گزارش ماین نیوز، دلایل زیر نشان می‌دهند که چرا در گزارش‌های مختلف خوشبینی زیادی درباره آینده قیمت سنگ آهن و فولاد دستکم در میان مدت وجود ندارد:

1- در سال 2016 صادرات سنگ آهن استرالیا 846 میلیون تن و برزیل 393 میلیون تن تخمین زده می‌شود که در مجموع از رشد 112 میلیون تنی (9 درصد) نسبت به 2015 برخوردار است. معدن روی هیل استرالیا و توسعه واله وارد مدار شده/می‌شوند و همزمان تولید فولاد دنیا روند منفی 0.8 درصد را تجربه می‌کند.

2- دو کشور برزیل و استرالیا در نیم کره جنوبی واقع هستند که به عبارتی، این کشورها امروز در فصل بارندگی پاییزه و زمستانی قرار دارند (عامل محدودکننده صادرات) و به محض اتمام این فصل (3 ماه دیگر) تولید سنگ آهن شتاب می‌گیرد و همزمان با فصل زمستان در چین (کاهش تقاضا)، قیمت سنگ آهن بعضا تا 50 درصد فعلی سقوط می‌کند (Goldman Sachs)

3- قیمت تمام شده سنگ آهن غول‌های معدنی امروز کمتر از 15 دلار است (فورتسکیو=14 دلار در 3 ماه 2016) و هزینه حمل تا برزیل نیز 4 دلار است. در واقع حاشیه بسیار بالای 300 درصدی در بخش سنگ آهن وجود دارد که با مازاد عرضه و تشدید رقابت غول‌های معدنی در نیمه دوم سال، بخشی از این حباب خالی می‌شود.

4- آمار نشان می‌دهد که تولید سنگ آهن معادن داخلی چین در حال بازیابی و رشد است که باعث تشدید عرضه می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود، در نیمه دوم سال 2016 شاهد سقوط شدید قیمت سنگ آهن و به تبع آن فولاد خواهیم بود و بازرگانان و سهامداران شرکت‌ها، فرصت محدودی برای بهره‌مندی از این فرصت رشد قیمت دارند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا