رای ٧٢ درصدی به افزايش بهای طلا

رای ٧٢ درصدی به افزايش بهای طلا

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که در شرایطی که سرمایه گذاران بین المللی همچنان امیدوارند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو شود، ولی برخی از تحلیلگران ارشد اقتصادی همچنان نسبت به روند قیمت طلا در هفته آتی بی اعتمادند.

 

به نقل از کیتکو نیوز، بر اساس این گزارش برای دومین هفته متوالی، سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی دیدگاه های متفاوتی نسبت به قیمت طلا در هفته آینده داشته اند . قیمت طلا پس از آنکه روز پنج شنبه با افزایش چشمگیری روبرو شد و برای لحظاتی تا سطح ۱۲۷۲ دلاری افزایش یافت ولی در پایان مبادلات روز جمعه به شدت کاهش یافت و به کمتر از ۱۲۳۲ دلار رسیده است.
در نظرسنجی آنلاین کیتکو از سرمایه گذاران بین المللی ۶۰۲ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۴۳۴ نفر معادل ۷۲ درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند. ۱۱۳ نفر معادل ۱۹ درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آتی کاهش خواهد یافت و ۵۹ نفر معادل ۱۰ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

 


از ۳۶ کارشناس ارشد اقتصادی نیز ۱۸ نفر در نظرسنجی این هفته کیتکونیوز شرکت کرده اند که ۵ نفر معادل ۲۸ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. ۸ کارشناس اقتصادی معادل ۴۴ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده روندی نزولی خواهد داشت و ۵ کارشناس اقتصادی نیز گفته اند که قیمت طلا در هفته آینده تغییری نخواهد داشت.
به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۲۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.
ریچارد بیکر تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: قیمت طلا واقعا بر سر دوراهی سختی گرفتار شده است. از یک سو فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش داده و احتمال افزایش مجدد نرخ بهره این کشور وجود دارد و از سوی دیگر اروپا و ژاپن نرخ بهره منفی را در دستور کار قرار داده اند.
برخی تحلیلگران نیز معتقدند که اگر فدرال رزرو بتواند در آستانه نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا سطح حمایتی ۱۲۲۸ دلاری را حفظ کند، فرصت مناسبی برای خرید فراهم خواهد شد.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا