کره جنوبی به دنبال قرارداد 17 میلیارد دلاری با ایران

کره جنوبی به دنبال قرارداد 17 میلیارد دلاری با ایران

مقامات صنعتی کره جنوبی امروز شنبه اعلام کردند، در هنگام دیدار هیات‌های اقتصادی کره‌جنوبی از ایران در اوایل ماه آینده میلادی به منظور تقویت روابط اقتصادی دو جانبه، شرکت‌های ساخت و ساز این کشور قراردادهای پروژه‌های عمرانی بزرگی را به امضا خواهند رساند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، قرار است پارک گئون های، رییس‌جمهور کره جنوبی به منظور بحث و گفت‌وگو درباره راه‌های افزایش روابط تجاری بین ایران و کره جنوبی در یکم تا سوم ماه مه (12 تا 14 اردیبهشت) به ایران سفر کند. در این سفر او هدایت هیات نمایندگی متشکل از 200 فعال اقتصادی در زمینه‌هایی مانند ساخت و ساز، انرژی و مالی را بر عهده دارد.

 
این دیدار که نخستین سفر رییس‌جمهور کره جنوبی پس از ایجاد نخستین رابطه دو جانبه بین دو کشور در سال 1962 به شمار می‌رود، در شرایطی رخ می‌دهد که ایران به عنوان بازاری بالقوه پس از رفع سال‌ها تحریم‌های بین‌المللی در ماه ژانویه،‌ پدیدار گشته است.

 
طبق گفته مقامات صنعتی کره جنوبی، شرکت‌های بزرگ ساخت و ساز کره‌یی در نظر دارند تا یادداشت‌های تفاهم و توافق‌نامه‌های مقدماتی در زمینه ساخت خطوط ریلی، سد، نیروگاه‌های پتروشیمی و بیمارستان‌ها را به ارزش تقریبا 15 تا 20 تریلیون وون (13 تا 17 میلیارد دلار) به امضا برسانند.

 
کمپانی صنعتی دائلیم اعلام کرد، قصد دارد تا توافق 4.9 میلیارد دلاری در زمینه پروژه‌های خط آهن و توافق‌نامه مقدماتی در زمینه سدسازی و توافق نیروگاه آبی به ارزش 2 میلیارد دلار را در ماه آینده امضا کند.

 
این شرکت هم‌چنین مصرانه به دنبال شرکت در یک پروژه پتروشیمی بوده است و امید دارد تا با دولت ایران در خلال دیدار این هیات اقتصادی، یادداشت تفاهمی امضا کند.

 
کمپانی هیوندای انجینیرینگ نیز اعلام کرد در نظر دارد تا چارچوب توافق‌نامه ساخت تاسیسات پالایش گاز در پارس جنوبی را با کمپانی پالایش نفتی کنگان تثبیت کند. پارس‌جنوبی بزرگ‌ترین میدان گازی جهان در خلیج فارس است.

 
این شرکت قصد دارد تا توافق مقدماتی برای حضور در پروژه خصوصی ساخت نیروگاه انرژی به ارزش 500 میلیون دلار را امضا کند.

 
کمپانی مهندسی و ساخت و ساز هیوندای و شرکت پوسکو دایود برای ساخت بیمارستانی برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز توافقی را با وزارت بهداشت ایران به امضا خواهند رساند.

 
طبق اعلام مسوولان این کمپانی‌ها، شرکت هیوندای این ساختمان را خواهد ساخت و دایوو تجهیزات پزشکی را فراهم خواهد آورد.

 
ایران با داشتن جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر، دارای منابع طبیعی است و دارای رتبه چهارم بزرگ‌ترین ذخایر نفتی و دومین رتبه در بزرگ‌ترین ذخایر گازی جهان است.

 
در ده‌ها سال گذشته کمپانی‌های ساخت و ساز کره‌یی قراردادهایی به ارزش 12 میلیارد دلار با ایران امضا کرده بودند اما پس از سال 2009 به دلیل تحریم‌های اقتصادی که سازمان ملل بر این کشور تحمیل کرد شمار این قراردادها کاهش یافت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا