قیمت نفت برای سومین هفته متوالی افزایش یافت

قیمت نفت برای سومین هفته متوالی افزایش یافت

قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به بیش از 45 دلار افزایش یافت و نفت خام سومین هفته متوالی افزایشی خود را ثبت کرد.

 

به نقل از رویترز، با تغییر احساس حاکم بر بازار به سوی افزایش قیمت‌ها ناشی از بروز نشانه هایی از احتمال کاهش اشباع بازار، قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت و سومین هفته متوالی افزایشی خود را ثبت کرد.
به گفته تاجران، مصرف بالای بنزین در آمریکا، افزایش نشانه‌های کاهش تولید در سراسر جهان و خاموشی میادین نفتی، بازگشت سرمایه‌گذاری به این بخش را تقویت کرد.
دومینیک چیریچلا، تحلیلگر ارشد بازار در این‌باره گفت: «افزایش کنونی ناشی از احساس حاکم بر بازار است که در حال ثابت شدن است که بدتیرین وضعیت در حال پایان یافتن است و بازار جهانی نفت در حال متوازن‌سازی روندی است که هم‌اکنون در جریان است.»
هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.3 درصد افزایش 45.11 دلار فروخته شد درحالی‌که نفت خام آمریکا با 55 سنت یا 1.3 درصد افزایش 43.73 دلار در هر بشکه فروخته شد.
به گفته دلالان، این افزایش با برداشت سود از سوی سرمایه‌گذاران در آستانه آخر هفته محدود شد.
نفت برنت طی هفته گذشته 4.5 درصد و نفت خام آمریکا 8.4 درصد افزایش یافت و هر دو نوع سومین هفته افزایشی خود را ثبت کرد. قیمت نفت خام از کمترین قیمت خود رد سال 2016 در ماه‌های ژانویه و فوریه بیش از 2 سوم افزایش یافته است.
همچنین تاجران به واردات بالای نفت از سوی چین در ماه مارس به عنوان یکی از عوامل تقویت کننده قیمت نفت اشاره کردند.
برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که بازار نفت هنوز بسیار با متوازن شدن عرضه و تقاضا فاصله دارد.
بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکا برای پنجمین هفته متوالی تعداد دکل‌های نفتی فعال خود را کاهش داد و به کمترین سطح از نوامبر 2009 رساند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا