كره جنوبي براي سرمايه گذاري در صنعت كشتيراني ايران اعلام آمادگي كرد

كره جنوبي براي سرمايه گذاري در صنعت كشتيراني ايران اعلام آمادگي كرد

اصفهان -ايرنا- رئيس موسسه دريانوردي كره جنوبي از آمادگي كشورش براي سرمايه گذاري در بنادر و صنعت كشتيراني ايران خبر داد.

به گزارش ايرنا،'سانگ گوي كيم' روز شنبه در حاشيه گردهمايي مجمع اقتصادي ايران و كره جنوبي در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: ايران در زمينه نفت و گاز از توانايي بالايي برخوردار است و بطور حتم ما مي توانيم در ساخت كشتي ها، تعمير و نگهداري ناوگان دريايي و آماده سازي بندرها در اين كشور همكاري كنيم.
وي اضافه كرد: طرح هاي عمراني، ساخت سد، كنترل منابع آبي و حوزه سلامت نيز مي تواند از مهمترين محورهاي همكاري دو كشور باشد.
رئيس موسسه دريانوردي كره جنوبي ابراز اميدواري كرد كه ميزان حجم سرمايه گذاري هاي كره در بخش هاي يادشده ظرف پنج سال آينده حدود 10 ميليارد دلار باشد.
كيم خاطرنشان كرد: تحريم هاي سال هاي قبل ايران باعث شده بود تا دستاوردهاي زيادي حاصل نشود، اما با برداشته شدن تحريم ها مي تواند شاهد افزايش ارتباطات و بدنبال آن دستاوردهاي مناسب براي دو كشور بود.
وي اضافه كرد: اعضاي دولت كره جنوبي قصد دارند در ماه هاي آينده به ايران بيايند و برپايي چنين گردهمايي هايي پيش درآمد حضور دولتمردان كره در ايران بمنظور افزايش ارتباطات است.
وي گفت: مجمع اقتصادي ايران و كره جنوبي مي تواند با اتخاذ راهبرد تجاري مناسب، راه افزايش ارتباطات اقتصادي دو كشور را تا حد زيادي هموار كند.
رئيس موسسه دريانوردي كره جنوبي گفت: كشور ما همچنين در صنايع فولاد، خودروسازي و كشاورزي از پيشرفته ترين ملل جهان بشمار مي رود.
گردهمايي دو روزه مجمع اقتصادي ايران و كره جنوبي با عنوان 'سكوي همكاري ايران و كره جنوبي در شرايط پساتحريم' با هدف افزايش همكاري هاي اقتصادي دو كشور روز شنبه در اصفهان آغاز شد.
به گزارش ايرنا، اين گردهمايي امروز با حضور مديران، اعضاي موسسه دريانوردي كره جنوبي، انستيتوي دريانوردي اين كشور(Korea Maritime Institute)، جمعي از مسئولان، استادان دانشگاه، اقتصاددانان، اعضاي اتاق بازرگاني اصفهان و پوسان كره جنوبي و فعالان اقتصادي دو كشور در محل اتاق بازرگاني، و صنايع معادن و كشاورزي اصفهان برگزار شد.
در اين نشست، حاضران در باره ايجاد چارچوب مدون براي ارتقاي سطح همكاري هاي اقتصادي در بخش هاي سياسي، راهبردي و كسب و كار به بحث و تبادل نظر پرداختند.
اين گردهمايي دو روزه، فردا (يكشنبه) در دانشگاه شهيد بهشتي تهران با برگزاري دو نشست با عنوان 'پاردايم جديد همكاريهاي اقتصادي ايران و كره جنوبي در افق پسابرجام در صنايع دريانوردي' ادامه مي يابد.
به گزارش ايرنا، ارزش تبادلات تجاري ميان ايران و كره نزديك به شش ميليارد و 100 ميليون دلار در سال 2015 بوده است.
در سال 2012 ميلادي صادرات كره به ايران به تنهايي نزديك به شش ميليارد و 200 ميليون دلار بود اما در سال 2015 ميلادي اين ميزان به سه ميليارد و 760 ميليون دلار كاهش يافت.
كره جنوبي از جمله كشورهايي است كه براي توسعه روابط با ايران همواره تلاش زيادي كرده است و مي كوشد تا شركت هاي خود را با طرح هاي زيربنايي ايران مرتبط سازد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا