بانك مركزی: بانك ها سرمایه در گردش بنگاه های كوچك و متوسط را تامین كنند

بانك مركزی: بانك ها سرمایه در گردش بنگاه های كوچك و متوسط را تامین كنند

تهران- ایرنا- بانك مركزی در بخشنامه ای از شبكه بانكی خواست سرمایه در گردش طرح‌های تولیدی با پیشرفت فیزیكی افزون بر 60 درصد و بنگاه‌های تولیدی كوچك و متوسط كه از بازار محصول مناسبی برخوردار بوده را تامین كنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از بانك مركزی، در این بخشنامه آمده است: همسو با رسالت شبكه بانكی كشور برای تامین مالی نظام اقتصادی كشور و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال مبنی بر ضرورت فعالسازی ظرفیت‌های تولیدی صنایع كوچك و متوسط و ارتقای توان رقابت‌پذیری آنها و در عین حال نقش برجسته و بی بدیل واحدهای تولیدی كوچك و متوسط در ایجاد اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد ‌مقاومتی، لازم است در شرایط حاضر، بانك ها و موسسه های اعتباری غیربانكی، نقش موثرتر و كاراتری به منظور حمایت از بنگاه‌های كوچك و متوسط ایفا كنند.
بر پایه این بخشنامه، با توجه به گزارش‌های اقتصادی، بخشی از بنگاه‌های تولیدی موجود و فعال با ظرفیت پایین و گاه پایین‌تر از نقطه سر به سر فعالیت می‌كنند و با كاهش درآمد، اقدام به تعدیل نیرو كرده‌اند كه به نوبه خود به افزایش بیكاری منجر شده است.
بنابراین برای استفاده بهینه از منابع موجود باهدف تامین نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های تولیدی و حفظ اشتغال فعلی و ایجاد اشتغال جدید، ضرورت دارد بنگاه‌های تولیدی كوچك و متوسط كه از بازار محصول مناسبی برخوردار بوده اما به دلیل تنگناهای مالی و نداشتن سرمایه در گردش، تولید آنها متوقف شده و یا با ظرفیت پایین فعالیت می‌كنند و همچنین طرح‌های تولیدی با پیشرفت فیزیكی بالای 60 درصد، از پشتیبانی مالی بیشتری برخوردار شوند.
در این بخشنامه آمده است: براین اساس ارجح است همه بانك‌ها و موسسه های اعتباری غیربانكی با روحیه جهادی و احساس مسئولیت و اهتمام عالی، همگام با سیاست های دولت، نقش و رسالت خویش را به گونه شایسته به انجام رسانده و با بهره‌گیری بهینه و هدایت صحیح منابع مالی موجود، بسترهای خارج كردن بنگاه‌های كوچك و متوسط از ركود و استفاده از ظرفیت های تولیدی را فراهم‌كنند.
بدیهی است بانك ها و موسسه های اعتباری موظفند با در نظر گرفتن اصول كلی اعطای تسهیلات و اعتبارسنجی متقاضی و اخذ تامین كافی، نسبت به اعطای تسهیلات موضوع دستورالعمل موردنظر اقدام كنند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا