معاون وزير نفت اعلام كرد؛

ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي به 160ميليون تن تا 10 سال آينده مي رسد

ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي به 160ميليون تن تا 10 سال آينده مي رسد

تهران- ايرنا – مرضيه شاهدايي معاون وزير نفت در امور پتروشيمي گفت: ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي كشور تا 10 سال آينده به 160 ميليون تن درسال خواهد رسيد.

به گزارش ايرنا به نقل از شركت ملي صنايع پتروشيمي، شاهدايي با تاكيد بر لزوم مشاركت تمام بخش هاي فعال در صنعت پتروشيمي براي تكميل زنجيره ارزش و تحقق اقتصاد مقاومتي افزود: بايد با عزم ملي در راه كاهش خام فروشي و توليد محصولاتي با ارزش افزوده بالا حركت كنيم.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي افزود: صنعت پتروشيمي مي تواند به دليل توليد محصولات با ارزش افزوده بالا روند كاهش خام فروشي نفت و گاز را شتاب بخشد و اميد است امسال در سال «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي تلاش بيشتري داشته باشيم.
وي با بيان اينكه ظرفيت فعلي توليد صنعت پتروشيمي كشور 60 ميليون تن است و مجموع توليد اين صنعت در سال گذشته 46 ميليون تن بوده است، ابراز اميدواري كرد امسال با بهره برداري از فازهاي جديد پارس جنوبي، تامين خوراك مورد نياز واحدهاي پتروشيمي و همچنين بهره برداري از چند طرح توسعه اي پتروشيمي، رقم توليد افزايش مطلوبي يابد.
شاهدايي اضافه كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده امسال حدود 6 ميليون تن به ظرفيت توليد كشور افزوده خواهد شد.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي با بيان اينكه 55 طرح در دست اجرا داريم و 28 طرح جديد نيز برنامه ريزي شده است، گفت: ظرفيت توليد محصولات پتروشيمي تا ١٠ سال آينده به ١٦٠ ميليون تن در سال خواهد رسيد و با تكميل زنجيره ارزش و توسعه متوازن مي توان محصولات متنوع و نهايي پتروشيمي هاي كشور را روانه بازارهاي داخلي و خارجي كرد.
وي افزود: توسعه و ايجاد زيرساخت ها از برنامه هاي راهبردي صنعت پتروشيمي ايران است و در اين مسير نيازمند تعامل و همكاري گسترده اي هستيم.
به گزارش ايرنا، براي تحقق هدفگذاري توليد 160 ميليون تن محصول پتروشيمي تا 10سال آينده به دست كم 70 ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز است.
وزارت نفت علاوه بر تامين اين ميزان سرمايه گذاري از منابع داخلي، قصد دارد از منابع خارجي و به شكل سرمايه گذاري مستقيم و فاينانس، بخشي از هزينه هاي مورد نياز را تامين كند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا