در نخستین روز بازار ثبت شد؛

رشد 6 شاخص بورس تهران

رشد 6 شاخص بورس تهران

در معاملات اولین روز هفته شاخص بورس رشد اندکی را ثبت کرد.



در معاملات اولین روز هفته شاخص بورس رشد اندکی را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در معاملات امروز شاخص کل بورس امروز 12 واحد بالا رفت و به عدد 78هزار و 281 رسید.

همچنین در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 37 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش دو هزار و 480 میلیارد ریال در 77 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در این روز همه شاخص های بورس به جز بازار اول مثبت بود. شاخص بازار اول 14 واحد افت کرد و به 54 هزار و 825 واحد رسید؛ اما شاخص بازار دوم 169 واحد رشد را به ثبت رساند و به رقم 170 هزار و 928 واحد رسید.

نمادهای چادرملو، سایپا، سرمایه گذاری معادن و فلزات و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. این در حالی سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و بانک ملت با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد این متغیر شدند.

همچنین در این روز گروه‌های خودرو، کانه‌های فلزی و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

چادرملو، افست، نیرو محرکه، نیرو ترانس، شهد ایران، دوده صنعتی پارس و صنعتی آما با بیشترین افزایش قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

این در حالی بود که نمادهای داروسازی اکسیر، نیروکلر، جوشکاب یزد، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، باما، کارخانجات تولیدی شهید قندی و شیشه و گاز با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام سایپا، اوراق استصناع توسعه ملی، اوراق مشارکت سایپا، اوراق مرابحه گستر کرانه، سهام سرمایه گذاری توسعه آذربایجان و نیروترانس بیشترین تقاضا را داشتند.

در مقابل سهامداران کنتورسازی، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، کارخانجات تولیدی شهید قندی، اوراق مشارکت سایپا، ایران خودرو، اوراق استصناع توسعه ملی و سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران بیشترین عرضه‌ها را برای خروج از این اوراق داشتند.

در پایان معاملات امروز ایران خودرو دیزل با معامله 131 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و ایران خودرو با معامله 238 میلیارد ریال سهم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا