معاون عملیات بندری بنادر و دریانوردی هرمزگان:

صادرات محصولات فولاد ازبندر شهید رجایی رونق گرفت

صادرات محصولات فولاد ازبندر شهید رجایی رونق گرفت

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون عملیات بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات بالغ بر ۳.۶ میلیون تن انواع محصولات فولادی از بزرگترین بندر تجاری کشور در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، محمد علی اصل سعیدی پور آهن آلات ساختمانی، اسلب استیل، شمش آلومینیوم و مس، گنداله و رول و ورق آهن را از جمله مهم ترین کالاهای صادراتی هرمزگان ذکر کرد و افزود: ۱۳ پست اسکله با آبخور ۱۲ و نیم متر برای تردد کشتی های کالای متفرقه بر اقیانوس پیما اختصاص یافته است که پیش بینی می شود در سال ۹۵ صادرات انواع محصولات فولادی ۱۰ تا ۱۵ درصد از این بندر افزایش یابد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با مدیریت صحیح فرآیند عملیات و استفاده بهینه از فضاهای عملیاتی، اختصاص به موقع کشنده ها پای کشتی و شبانه روزی کردن فعالیت ها نرم عملیات هفت درصد افزایش یافته است.

معاون عملیات بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بطور کلی در حال حاضر روزانه شاهد تردد کشتی های حامل محصولات فولادی در بندر شهید رجایی هستیم و شرکت ها هم اکنون بجای صادرات مواد خام به فرآورده های مواد معدنی متمرکز شده اند.

سعیدی پور در ادامه وجود تجهیزات پیشرفته بندری و دریایی، شبکه های بانکی، بیمه، و آی تی را عامل کلیدی تسهیل فعالیت سرمایه گذاران در بخش صادرات غیرنفتی بزرگترین بندر تجاری کشور عنوان کرد و افزود: فعالیت سرمایه گذاران بخش صادرات در بندر شهید رجایی بدون پرداخت سود و عوارض گمرکی و با معافیت های مالیات بر ارزش افزوده انجام می شود.

وی در پایان اضافه کرد: هم اکنون با مکانیزه کردن فعالیت های تخلیه و بارگیری، صفافی بار و ترخیص کالا ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی ۱۰۰ میلیون تن است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا