نصب و راه‌اندازی سیستم تعویض نازل اسلب در حین ریخته‌گری

نصب و راه‌اندازی سیستم تعویض نازل اسلب در حین ریخته‌گری

گروه صنایع معدنی >فولاد - سیستم تیوپ چنجر تاندیش اسلب با پیگیری پرسنل نسوز، تولید ونت فولادریزی شروع بکار کرد.

به گزارش ماین نیوز، مهرداد گدازپور رئیس نسوز تاندیش با اعلام این مطلب اظهار داشت: مکانیزم سیستم تعویض نازل اسلب یا سیستم تیوپ چنجر اسلب، این امکان را در ماشین ریخته گری فراهم می کند که پرسنل تولید بتوانند در حین ریخته گری بدون توقف خطوط، سابمرج نازل نصب شده (مستعمل) را تعویض کنند تا سکوئنس ماشین ریخته گری با همان تاندیش ادامه یابد.

وی افزود: سیستم یاد شده هم اکنون پس از نصب و راه اندازی و آموزش پرسنل در محل در حال بهره برداری است.

به گفته گدازپور تاندیش های اسلب وظیفه هدایت مذاب را از طریق سابمرج نازل به درون قالبهای ریخته گری به عهده داشته و با توجه به اینکه عامل محدودکننده تعداد ذوب درتاندیش اسلب سابمرج نازل است، هر تاندیش اسلب بعد از 6 ذوب متوالی پایان یافته و بعد از برگشت تاندیش ذوب گرفته شده، ماشین ریخته گری را با تاندیش پیش گرم شده دیگری جهت سکوئنس بعدی آماده کنند.

تجهیزات فوق این امکان را فراهم می کنند که چنانچه بازار فروش محصولات اسلب رونق بیابد راندمان ریخته گری اسلب را بالا برده وضمن کاهش هزینه های تولید از موقعیت بازار بیشترین بهره برده می شود.

در این خصوص رکورد تولید 142 هزار و 593 تن اسلب در دی ماه 1393 گواه این مدعاست که حداکثر تعداد ذوب اسلب در یک تاندیش به 12 ذوب متوالی هم رسیده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا