با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی آشنا شوید

با صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی آشنا شوید

گروه معادن - ایمیدرو یک سازمان توسعه‌ای در بخش معدن و صنایع معدنی است و "توسعه اکتشاف و فعالیت‌های معدنی" یکی از استراتژی‌های کلیدی ماموریت فعلی سازمان است.

به گزارش ماین نیوز، در این راستا فعالیت‌های اکتشافی سازمان با هدف یافتن معادن جدید افزایش قابل توجهی داشته تا نسبت به توسعه و ایجاد اشتغال این حوزه اقدام شود. ایمیدرو در سال گذشته 132 میلیارد تومان صرف اکتشاف در نقاط مختلف کشور کرده که بخشی از نتایج فرضا در استان یزد پیش از این منتشر شده است.

ایمیدرو به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه اکتشاف و معدنکاری است و بدین منظور سرمایه "صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی" را تقویت کرده (به 110 میلیارد تومان) که تا 7 برابر سرمایه خود ( 770 میلیارد تومان ) می‌تواند بیمه‌نامه صادر کند.

اگر کسی به نحوی علاقه‌مند به بحث اکتشاف و معدنکاری هستند، صندوق بستر مناسبی برای کاهش یا جبران تمام یا بخشی از ریسک و خسارت است. در ضمن، استراتژی‌های جدید صندوق در دست تهیه بوده و تاکنون چندین جلسه در این خصوص برگزار شده و در برنامه ششم، قرار است 500 میلیون دلار به سرمایه صندوق اضافه شده (از محل صندوق توسعه ملی) و نسبت به افزایش تنوع و سقف ارائه خدمات به کلیه حوزه‌های زنجیره اکتشاف، استخراج و فرآوری معدن (از طریق صدور انواع بیمه‌نامه‌ها از قبیل بیمه‌نامه‌های اعتباری، اکتشاف و ... ) اقدام شود.

صندوق دارای بروکراسی زیادی است که ایمیدرو با عارضه‌یابی صورت گرفته، درصدد کاهش آن است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا