همایش فرصتهای تجاری ایران در کره جنوبی گشایش یافت

همایش فرصتهای تجاری ایران در کره جنوبی گشایش یافت

همایش فرصتهای تجاری ایران با حضور صدها بازرگان از موسسه های مختلف کره جنوبی امروز (پنجشنبه، دوم اردیبهشت ماه) در سئول گشایش یافت.


به گزارش انجمن تجارت بین المللی کره جنوبی، بیش از ٦٠٠ بازرگان و دست اندرکار بخشهای صنعتی کره جنوبی در این سمینار بزرگ آمارهای مربوط به بازار ایران و فرصتهای تجاری این کشور را بررسی می کنند.
همزمان اعلام شده است که در این اجلاس، دو طرف درباره این که چگونه می توان روابط تجاری کره جنوبی و ایران را گسترش داد و در چه فضاهایی دو کشور تواناییهای بالاتری برای تبادلات تجاری و اقتصادی دارند، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
انجمن تجارت بین المللی کره جنوبی و چند شرکت در پایتخت این کشور دست اندرکار برگزاری این همایش هستد که هدف اصلی آنها ارائه اطلاعات در باره ایران به بازرگانان کره جنوبی است.
در جریان این همایش به بازرگانان کره جنوبی گفته می شود که برای ورود به بازار ایران به چه اطلاعاتی نیاز دارند و برای گسترش همکاریهای اقتصادی دو کشور چه خدماتی می توانند انجام دهند.
به شرکتها و موسسه های کره جنوبی همچنین در این همایش اطلاعات دقیقی در باره گمرکات ایران، قوانین سرمایه گذاری، قوانین داخلی ایران و هرگونه مورد حقوقی لازم ارائه خواهد شد.
این انجمن امروز اعلام کرده است که با لغو تحریمها، درهای ایران به روی کشورهای دیگر باز شده است و فعالان تجاری کره جنوبی باید این فرصتها را غنیمت شمارند و برای ورود به بازار ایران خود را آماده کنند.
دست اندرکاران بخشهای تجاری در همایش امروز همچنین یادآور شده اند که از مدتها پیش خود را برای رسیدن این زمان آماده کرده بودند.
فعالان بخش بازرگانی که جنوبی اعلام کردند که ایران یکی از بهترین بازارهای دنیا با فرصتهای ایده آل برای بازرگانان است و کره ای ها نمی توانند این موضوع را نادیده گیرند.
بازرگانان کره ای تصریح کردند که سالها به دلیل تحریمها از بازار ایران دور بوده اند و بختهای زیادی را از دست داده اند اما اکنون وقت جبران فرا رسیده است.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) امروز اعلام کرد که پوشش اخبار مربوط به همایش بزرگ فرصتهای تجاری ایران در کره جنوبی از مهمترین برنامه خبری امروز این رسانه خواهد بود.
ارزش مبادلات بازرگانی میان ایران و کره نزدیک به ٦ میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار در سال ٢٠١٥ بوده است.
در سال ٢٠١٢ میلادی صادرات کره بجنوبی ه ایران به تنهایی نزدیک به ٦ میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار بود اما در سال ٢٠١٥ میلادی این میزان به ٣ میلیارد و ٧٦٠ میلیون دلار کاهش یافت.
کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می کوشد تا شرکتهای خود را با طرحهای زیربنایی ایران مرتبط کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا