عقب‌نشینی دسته‌جمعی شاخص‌ها در نخستین روز اردیبهشت

عقب‌نشینی دسته‌جمعی شاخص‌ها در نخستین روز اردیبهشت

در پایان معاملات اولین روز اردیبهشت شاخص کل با افتی 161 واحدی به کار خود پایان داد.

 

در معاملات روز جاری شاخص کل 161 واحد افت کرد و به عدد 78هزار و 269 واحد رسید.
بر اساس این گزارش در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 243 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 735 میلیارد ریال در 83 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
همچنین در این روز نمادهای پالایش نفت بندرعباس و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
این در حالی بود که سرمایه‌گذاری امید، ایران خودرو، سایپا، بانک ملت و مپنا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند.
گفتنی است در این روز همه شاخص‌های بورسی منفی شدند. شاخص بازار اول  با 114 واحد کاهش به 54 هزار و 839 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 347 واحد افت به رقم 170 هزار و 579 واحد رسید.
گروه‌های خودرو، کانه‌های فلزی و فلزات اساسی در واپسین روز هفته، با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین گروه‎های صنعت قرار گرفتند.
همچنین در این روز جام دارو، معادن بافق، آهنگری تراکتورسازی ایران، لامیران، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، سرمایه گذاری معادن و فلزات و نیروترانس با بیشترین افزایش قیمت به کار خود پایان دادند.
این در حالی بود که سیمان ارومیه، فنرسازی زر، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، باما، مهرکام پارس، سایپا آذین و صنایع ریخته‌گری ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
این گزارش حاکی است در این روز سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، حق تقدم فولاد خوزستان، نیرومحرکه، معادن بافق، افست، اوراق مشارکت سایپا و سرمایه گذاری توسعه آذربایجان بیشترین تقاضا را ثبت کردند.
این در حالی بود که سهامداران ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری امید، باما، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، اوراق استصناع توسعه ملی و اوراق مشارکت سایپا برای خروج از این برگه های سهام و اوراق مشارکت بیشترین عرضه را داشتند.
در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری معادن و فلزات با معامله 171 میلیون سهم به ارزش 250 میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با معامله 72 میلیون سهم به ارزش 194 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا