پیش بینی افزایشی شدن طلا در آینده

پیش بینی افزایشی شدن طلا در آینده

نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شدید شاخص سهام موجب شد تا قیمت طلا در سه ماه نخست امسال با رشد چشمگیر 16 درصدی روبرو شود.

 

گرچه قیمت جهانی طلا پس از رشد 16 درصدی در سه ماه نخست امسال در هفته های اخیر با کاهش نسبی روبرو شده است ولی کانتور فیتزگرالد تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باور است که در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در واکنش به افزایش نرخ تورم، نرخ بهره واقعی همچنان پایین خواهد بود و این مساله احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا را تقویت خواهد کرد.
بر اساس این گزارش سیمونا گامبرینی دیگر تحلیلگر ارشد این موسسه سرمایه گذاری بر این باور است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1350 دلار خواهد رسید.
نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شدید شاخص سهام موجب شد تا قیمت طلا در سه ماه نخست امسال با رشد چشمگیر 16 درصدی روبرو شود.
این بهترین عملکرد قیمت طلا در 3 دهه اخیر بوده است. میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان امسال 20 درصد رشد داشته و این مساله نشانگر افزایش اعتماد سرمایه گذاران بین المللی بوده است.
گامبرینی افزود: این یک تغییر بزرگ در بازار فلزات گرانبها است. قیمت طلا به طور کامل مقاومت می کند و این مساله نشان می دهد که رویکرد سرمایه گذاران نسبت به طلا تغییر کرده است.
وی تصریح کرد: به نظر من قیمت طلا تا زمان برگزاری نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد.
نظرسنجی بلومبرگ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن تنها 14 درصد خواهد بود. البته فیتزگرالد بر این باور است که فدرال رزرو احتمالا امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد که نخستین بار در نشست ژوئن خواهد بود.
البته نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان و تقاضای داخلی در بازار آمریکا وجود دارد. این در شرایطی است که هنوز برخی موسسات مالی مثل گلدمن ساش بر این باورند که قیمت طلا در سال 2017 به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید. به نظر می رسد نرخ بهره منفی در اقتصاد آمریکا می تواند هنوز عامل مهمی برای تقویت قیمت طلا در ماه های آینده باشد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا