توصیه معاون‌وزیر برای مدعیان حجم‌خوری‌اینترنت

توصیه معاون‌وزیر برای مدعیان حجم‌خوری‌اینترنت

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در عین حال گفت: علاوه بر این سه کد نیز در نظر گرفته شده که هر یک از اپراتورها آنها را اعلام کرده‌اند تا کاربران با وارد کردن آنها بتوانند میزان مصرف و باقی‌مانده خود را بررسی کنند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ظهر امروز در حاشیه مراسم اعطای پروانه شرکت‌های FCP اظهار کرد: در حال حاضر نرم‌افزاری طراحی شده که با قرار گرفتن آن بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات امکانی ایجاد می‌شود که مشترکان ADSL بتوانند بر روی میزان مصرف خود کنترل داشته باشند.

عمیدیان در عین حال از سامانه‌ای که شرکت همراه اول ایجاد کرده یاد کرد و گفت: این سامانه اکنون در مرحله‌ی تست و آزمایش قرار دارد و قرار بر آن است که از 19 آبان‌ماه بر روی سایت این شرکت قرار بگیرد تا به واسطه‌ آن کاربران بتوانند از طریق حساب کاربری خود به اطلاعات مختلفی از جمله ریز‌مکالمات و میزان مصرف و باقی‌مانده بسته‌های خود اطلاع پیدا کنند.

وی همچنین اظهار کرد: پس از آنکه دو اپراتور دیگر چنین سامانه‌ای را راه‌اندازی کنند سامانه تجمیعی بر روی سایت تنظیم مقررات ارتباطات نیز قرار خواهد گرفت و بر همین اساس مشترکان می‌توانند میزان مصرف اینترنت خود را به‌طور دائم مورد بررسی قرار دهند.

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در عین حال گفت: علاوه بر این سه کد نیز در نظر گرفته شده که هر یک از اپراتورها آنها را اعلام کرده‌اند تا کاربران با وارد کردن آنها بتوانند میزان مصرف و باقی‌مانده خود را بررسی کنند.

عمیدیان ادامه داد: مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری #100* از اطلاعات اینترنت همراه سیم‌کارت همراه اول خود مطلع شوند که برای دریافت اطلاعات از اپراتور دوم یا ایرانسل هم کد #555* در نظر گرفته شده است. همچنین مشترکان رایتل می‌توانند با شماره‌گیری #144* اطلاعات مربوط به بسته‌های اینترنتی خود را به دست آورند.

اما معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان رضایتی که از فعالیت‌ ارائه‌کنندگان اینترنت ثابت و موبایل وجود دارد عنوان کرد: وضعیت ارائه‌ی خدمات این شرکت‌ها رو به بهبود است، اما همچنان از خدماتی که ارائه می‌شود به شخصه راضی نیستم هرچند که روند بهبود این خدمات رضایت‌بخش است.

وی در پایان در خصوص پرداخت SLA نیز گفت: در این زمینه روز گذشته مصوبه‌ای به امضای اعضاء رسیده است که این مصوبه ظرف این هفته ابلاغ خواهد شد و پس از آن شرکت‌های مختلف ملزم به اجرای آن و پرداخت خسارت در زمان قطعی‌های غیرمجاز خواهند بود.

معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه‌ی توضیحاتی درباره پروانه‌های ارائه شده به شرکت‌های FCP پرداخت و اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کلی دولت و وزارت ارتباطات لازم است خدمات پهن‌باند که شرایط دسترسی مناسب مردم در زمینه‌های انتقال صدا‌، تصویر و فیلم را فراهم می‌کند مهیا شود و برهمین اساس پروانه‌های مذکور برای هفت شرکت صادر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان این‌که ارائه‌ی این پروانه‌ها موجبات ارائه‌ی خدمات اینترنتی به مردم را فراهم می‌آورد به تعداد شرکت‌های دارای پروانه اشاره کرد و گفت: در ابتدای این کار پس از انتشار فراخوان 28 شرکت برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کردند که در بررسی‌های اولیه 18 شرکت واجد شرایط دریافت پروانه شناخته شدند. اکنون به هفت شرکت که مراحل مختلف را طی کرده‌اند پروانه‌های مربوطه اعطا می‌شود و پنج شرکت نیز احتمالا ظرف دو ماه آینده مجوزهای لازم را دریافت خواهند کرد.

عمیدیان در ادامه از واگذاری فرکانس‌های 2300، 2600 و 3500 مگاهرتز یاد کرد و گفت: در این زمینه در حوزه فرکانس‌های 2300 مگاهرتزی برای شرکت‌های فعال در زمینه‌ی FCP شرایط خاصی در نظر گرفته شده است که امیدواریم براساس آن این شرکت‌ها در زمینه ارائه خدمات با مشکلی مواجه نشوند.

رییس سازمان تنظیم مقررات در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با فعالیت این شرکت‌ها قیمت اینترنت در کشور تغییری خواهد کرد، گفت: امیدواریم با توجه به فضای رقابتی ایجاد شده تعرفه‌ها براساس مدل‌های بین‌الملل و بر بستر شبکه فیبر نوری که معمولا قیمتی متعادل‌تر از شبکه کابل مسی و رادیویی دارد تنظیم شود.

عمیدیان در عین حال اظهار امیدواری کرد: در حوزه انتقال داده قیمت‌ها در قیاس با سایر کشورهای دنیا به نوعی تعادل قیمتی داشته باشند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعلام محدودیت ۵۰ درصدی در ۸ استان برای فروش پهنای باند به شرکت ارتباطات زیر ساخت خبر داد و گفت: این محدودیت به دلیل بدهی شرکتهای مخابراتی در این ۸ استان ایجاد شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا