چین و روسیه دنبال سلطه بر تجارت طلا هستند

چین و روسیه دنبال سلطه بر تجارت طلا هستند

بانک خلق چین و بانک روسیه به دنبال برنامه مشترکی هستند که در پی آن، تجارت طلا در این دو کشور با هم پیوند پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «سرگی شوتسوف» نائب رئیس بانک مرکزی روسیه در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: کشورهای چین، روسیه، برزیل، هند، و آفریقای جنوبی اقتصادهایی بزرگ با ذخایری عظیم از طلا هستند و میزان بسیاری از تولید و مصرف این فلز گرانبها را به خود اختصاص داد‌ه‌اند. تجارت طلا در چین در شهر شانگهای و در روسیه در شهر مسکو انجام می‌شود. هدف ما این است که با برقرار کردن ارتباط بین این دو شهر افزایش میزان تجارت بین این دو بازار را شاهد باشیم.

چین بزرگترین تولیدکننده طلا در جهان است و سال قبل ۴۹۰ تن طلا تولید کرد. روسیه نیز با ۲۹۵ تن تولید در سال قبل، بعد از استرالیا سومین کشور تولیدکننده طلا در دنیا است. روی هم رفته این کشورها ۲۵ درصد تولید طلای جهان را در دست خود دارند.

بانک‌های مرکزی روسیه و چین بزرگترین خریداران طلا در جهان هستند. از اواخر سال ۲۰۰۸ ذخایر طلای چین نزدیک به ۳ برابر شده و از ۶۰۰ تن به ۱۷۶۲ تن رسیده است. روسیه نیز در حال حاضر ۱۴۱۵ تن طلا دارد.

بعد از کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، و فرانسه کشورهای چین و روسیه به ترتیب پنجمین و ششمین کشور جهان در میزان ذخایر طلای خود به شمار می‌روند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا