صادرات محصولات طویل چین در خطر رکود

صادرات محصولات طویل چین در خطر رکود

فروشندگان چینی قراردادهای مفتول را هم بهم زده اند و حجم تحویل های خود را کاهش داده اند. تجار می گویند؛ تا زمانی که قیمت ها صعودی باشد کنسل شدن سفارشات هم بیشتر خواهد شد.

 

به نقل از Platts SBB، افزایش سریع و چشمگیر قیمت های شمش و محصولات طویل چین تجار در شرق آسیا را نگران ساخته است. آنها هشدار داده اند که اگر افزایش قیمت های شمش و محصولاتی مانند میلگرد و مفتول چین ادامه یابد سفارشات مختل خواهد شد.
یک تاجر سنگاپوری گفت: چندین خریدار را می شناسد که محموله های خود را دریافت نکرده اند اما این خریداران ترجیح می دهند به این موضوع اشاره نکنند چون احتمالاً وجهه آنها پائین می آید. او شنیده است که یک محموله 40 هزار تنی برای تحویل در ماههای مارس تا آوریل که با قیمت 240 دلار CFR سفارش داده شده بود تحویل داده نشده است گویا پس از مذاکرات مجدد قرار است این محموله در اواخر جولای تحویل داده شود. پیشنهادها همینک در قیمت 410 تا 420 دلار CFR است.
یک تاجر دیگر سنگاپوری می گوید: مذاکرات مجدد در حال اجرا است. او افزود یک محموله 50 هزار تنی که قبلاً با قیمت 240 دلار CFR معامله شده بود در حال حاضر با قیمت 340 دلار مجدداً در حال بررسی و مذاکره است و این به معنی 5 میلیون دلار بیشتر برای عرضه کننده چینی می باشد.
برخی عقیده دارند کارخانه های چینی در دو سال گذشته شرایط سختی را تحمل کردند و حالا می خواهند تمام آن کمبودها را جبران کنند. خریداران بزرگ در قراردادهای میلگرد دچار ضرر شدند و مجبور بودند قیمت های بالاتری پرداخت نمایند.  
یک محموله 300 هزار تنی میلگرد که قبلاً با قیمت 238 تا 280 دلار CFR سنگاپور تحویل سه ماهه اول سال میلادی سفارش داده شده بود براساس قرارداد تحویل داده نشده است. فروشندگان چینی قراردادهای مفتول را هم بهم زده اند و حجم تحویل های خود را کاهش داده اند. تجار می گویند؛ تا زمانی که قیمت ها صعودی باشد کنسل شدن سفارشات هم بیشتر خواهد شد.
یک تاجر تایوانی در روز دوشنبه گفت: در ماه گذشته تجار چینی یک محموله 1 میلیون تنی شمش را براساس قرارداد تحویل ندادند و شرایط بازار شمش مناسب نیست. او و دیگر تجار اشاره دارند که پیشنهادهای شمش چینی به 400 دلار CFR شرق آسیا افزایش یافته است و خطر تحویل با تأخیر و همچنین به تعویق انداختن قراردادها از سوی چینی ها وجود دارد. در هفته گذشته معاملات در فیلیپین با قیمت 370 تا 375 دلار CFR مانیل بسته می شد و برای محموله های اواخر ماه مارس پیشنهادها در حدود 320 تا 330 دلار CFR شرق آسیا بود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا