واكنش ها به مصوبه مجلس؛ میزان واردات قانونی سیگار به كمترین سطح در 14سال گذشته می رسد

واكنش ها به مصوبه مجلس؛ میزان واردات قانونی سیگار به كمترین سطح در 14سال گذشته می رسد

تهران- ایرنا- رئیس هیات مدیره انجمن تولیدكنندگان، واردكنندگان و صادركنندگان كالای دخانی در یادداشتی ادعا كرد: در صورت نهایی و اجرایی شدن مصوبه مجلس در لایحه بودجه 95 مبنی بر افزایش قیمت سیگار، میزان واردات قانونی به كشور به كمترین سطح در 14سال گذشته خواهد رسید و به همان نسبت بر میزان واردات سیگارهای جعلی و قاچاق افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته (سه‌شنبه) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 95 با بند الحاقی تبصره 7 لایحه بودجه سال 95 با 112 رأی موافق، 32 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر موافقت كردند.
در بند الحاقی تبصره هفت لایحه بودجه سال 95 آمده است: «از ابتدای سال 1395 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار وارداتی مبلغ 500 ریال و تولید مشترك 350 ریال و تولید داخلی 100 ریال به عنوان عوارض اضافه می شود. وزارت امور اقتصادی و دارایی مكلف است مبالغ یاشده را از واردكنندگان و تولیدكنندگان حسب مورد اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف 160155 جدول شماره 5 این قانون واریز كند».
محمدرضا تاجدار رئیس انجمن تولیدكنندگان، صادركنندگان و واردكنندگان كالاهای دخانی در یادداشتی هشدار داد: با اجرای این بند، درآمدهای دولت از این محل به شدت كاهش یافته و به دلیل امكانپذیر نبودن نظارت بر كالای دخانی قاچاق و جعلی، سلامت مصرف كنندگان با مخاطراتی جدی مواجه خواهد شد.
وی اضافه كرد: باوجود آنجا كه پیش از تصویب این قانون و در مراجعه های متعدد به طراحان این پیشنهاد، خطرات تصویب آن گوشزد شد اما بدون توجه به واقعیت های كشور از همه امكانات و رویه های قانونی و غیرقانونی برای تصویب این پیشنهاد استفاده شد؛ بنابراین از مقامات اطلاعاتی، امنیتی و قضایی كشور درخواست می شود ضمن رصد دقیق این موضوع و در صورت تحقق پیش بینی افزایش قاچاق، با افرادی كه با ارائه آمار و ارقام نادرست موجبات تحریف واقعیت و بروز خسارت سنگین به كشور در حوزه اشتغال، سلامت و كاهش درآمدهای دولت و صنعت شده اند، به طریق مقتضی برخورد شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا