يك منبع مطلع:

تجار ايراني و روسي در تلاش براي توسعه همكاري گردهم مي آيند

تجار ايراني و روسي در تلاش براي توسعه همكاري گردهم مي آيند

تهران - ايرنا - مدير برگزاري همايش تجاري ايران و روسيه گفت: اعضاي اتاق بازرگاني ايران، اتاق مشترك ايران و روسيه و همچنين اتاق هاي بازرگاني سراسر روسيه براي حضور در همايش تجاري ايران و روسيه كه در اين كشور برگزار مي شود، گردهم مي آيند.

به گزارش ايرنا از سازمان توسعه تجارت ايران، حسن مرتجي اضافه كرد: اكنون 25 اتاق بازرگاني روسيه از آمادگي خود براي حضور در همايش تجاري ايران و روسيه خبر داده‌اند.
وي اضافه كرد: بازرگانان ايراني و روس در قالب اين همايش كه روزهاي چهارم و پنجم خرداد ماه امسال در مسكو برگزار مي‌شود، گردهم مي‌آيند و در مورد چگونگي افزايش روابط تجاري به صورت رو در رو مذاكره خواهند كرد.
مرتجي افزود: اكنون بازار روسيه به عنوان يكي از بازارهاي بالقوه و بالفعل ايران مطرح است، به همين منظور براي استفاده بهينه از فرصت‌ موجود از تمامي اعضاي اتاق‌هاي بازرگاني و برگزاركنندگان همايش‌هاي مربوط به ايران در اروپا و آمريكا براي شركت در اين همايش دعوت شده است.
به گفته وي، اين همايش فرصت خوبي براي نزديكي ديدگاه بازرگانان و فعالان اقتصادي دو كشور و ارتقاي سطح همكاري‌هاي صادركنندگان ايراني با بازار هدف است.
مرتجي اظهار داشت : همايش مزبور با محوريت موضوع هايي از جمله تحليل بازار روسيه و كشورهاي مستقل مشترك المنافع، نقش ايران در تامين نيازهاي مورد نياز اين كشور بزرگ و ساير مشتركات دو كشور در حوزه تجاري برگزار مي‌شود و به دليل حضور پررنگ بخش خصوصي دو كشور سرآغاز فصل نويني در همكاري‌هاي دوجانبه است.
وي افزود: ظرفيت پذيرش در اين همايش براي يكصد شركت ايراني پيش بيني شده و فعالان اقتصادي در حوزه‌هاي مواد غذايي وكشاورزي، ساختمان، حمل و نقل، بيمه و بانكداري و گردشگري مي توانند در آن شركت كنند.
به گفته مرتجي، اكنون بيش از هر زمان ديگري روسيه به كالاهاي ايراني در حوزه ساختمان و مواد غذايي نياز دارد و وزارتخانه‌هاي جهاد كشاورزي، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازي و نفت براي اعزام نماينده به اين همايش دعوت شده اند.
وي گفت: علاقه مندان تا 20 ارديبهشت‌ فرصت دارند تا براي شركت در اين همايش ثبت نام كنند و همزمان با برگزاري اين همايش، چهار نمايشگاه در مسكو و چند نمايشگاه ديگر در سن‌پترزبورگ برگزار مي‌شود كه فعالان اقتصادي ايران در طول حضور در روسيه مي‌توانند از آنها بازديد به عمل آورند.
مرتجي، اعزام هيات تجاري ـ بازاريابي جمهوري اسلامي ايران به روسيه همزمان با همايش تجاري دو كشور را يادآور شد و گفت: روسيه بازار رو به رشد در آينده براي ايران محسوب مي شود و مشاركت بخش خصوصي در هيات تجاري اعزامي از سوي ايران، مي‌تواند بسترساز استفاده از فرصت‌هاي تجاري باشد.
اين فعال اقتصادي با اشاره به هماهنگي‌هاي انجام شده با سازمان توسعه تجارت ايران از همه واحدهاي توليدي و صادراتي فعال كشور دعوت كرد تا با حضور در اين هيات نسبت به معرفي توانمندي‌هاي ايران به تجار و بازرگانان روسي اقدام كنند.
به گزارش ايرنا، ويچسلاو نيكونوف رئيس كميسيون آموزش مجلس دوماي روسيه به تازگي اعلام كرد: امروز روابط ايران و روسيه دوران مهمي را طي مي كند و در حال تحول جدي است و توسعه همكاري هاي علمي و آموزشي را از اولويت هاي مهم در روابط دو كشور دانست و بر آمادگي دوماي روسيه به منظور حمايت از همكاري هاي دو كشور تاكيد كرد.
رئيس كميسيون آموزش دوماي روسيه، ضرورت توسعه هرچه بيشتر روابط علمي - آموزشي همانند رشد همكاري هاي سياسي و اقتصادي دو كشور را خاطرنشان ساخت .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا