معاملات امروز تالار پتروشیمی زیر ذره بین؛

استقبال خریداران از عرضه های پلیمری در بورس کالا

استقبال خریداران از عرضه های پلیمری در بورس کالا

معاملات محصولات پلیمری امروز همچنان با رونق در بازار پلی پروپیلن ها، پلی اتیلن های سبک و سنگین فیلم و پلی استایرن های معمولی و مقاوم پی گرفته شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پلی اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ بندرامام که به میزان ۵۰۰ تن عرضه شده بود، ۲ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۰۵ تومان و قیمت خرید آن هم ۴ هزار و ۲۹۶ تومان رقم خورد.

همچنین پلی اتیلن سبک فیلم ۰۲۰ که امروز به میزان ۵۰۰ تن عرضه شده بود، ۱۹۴۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۰۵ تومان و میانگین نرخ خرید این کالا ۴ هزار و ۱۷۸ تومان رقم خورد.

البته امروز تقاضای پی وی سی ها نسبت به هفته های قبل کاهش یافت. به این ترتیب عرضه گرید ۶۵ پتروشیمی غدیر که به میزان ۶۰۰ تن بود، ۱۳۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۶۴۲ تومان و میانگین قیمت خرید آن هم ۲ هزار و ۹۷۳ تومان رقم خورد.

عرضه ۵۰۰ تنی پی وی سی ۵۷ آبادان هم امروز ۴ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۹۰۶ تومان و قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۱۹۷ تومان رقم خورد. پس از مدت ها پی وی سی ۵۷ آبادان، امروز به صورت سلف عرضه شده بود. در این بین پی وی سی ۶۵ آبادان کمتر از میزان عرضه تقاضا داشت، اما گرید ۷۰ این مجتمع با تقاضای بالایی روبه رو شد. عرضه ۳۰۰ تنی گرید ۷۰ به میزان ۴۴۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۹۰۶ تومان و قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۱۹۷ تومان بود. گرید ۶۵ آبادان هم به میزان ۱۴۰ تن با قیمت پایه ۲ هزار و ۶۴۲ تومان به فروش رسید.

در همین حال پلی پروپیلن های نساجی مارون هم امروز با حجم بالای تقاضا روبه رو شدند. به گفته کارشناسان بازار، خریدهای پلی پروپیلن با توجه به اینکه مصرف این کالاها افزایش نیافته است، احساسی است و به احتمال زیاد بازار به زودی به تعادل برسد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا