درخواست اتاق تهران؛

بانك های روسی زمینه برخورداری بازرگانان ایرانی از ال.سی را فراهم كنند

بانك های روسی زمینه برخورداری بازرگانان ایرانی از ال.سی را فراهم كنند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران گفت:‌ بانك‌های روسیه باید راه همكاری گسترده با بانك‌های ایران را در پیش گیرند و بازرگانان ایرانی بتوانند از خدمات ال.‌سی (گشایش اعتبار) بانك‌های روسی برخوردار شوند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران، مسعود خوانساری امروز (سه شنبه) در نشست با هیات تجاری اورال روسیه، ضعف در مناسبات بانكی و نیز شناخت محدود بنگاه‌ها و تجار دو طرف از یكدیگر را از مهم‌ترین دلایل حجم اندك مناسبات تجاری میان دو كشور عنوان كرد.
وی افزود: ظرفیت‌های همكاری میان بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی كشور فراوان است و در این میان، نباید اجازه داد توافق ها و مناسبات اقتصادی دو كشور دست‌خوش مسائل سیاسی شود.
خوانساری با اشاره به كاهش ارزش روبل (واحد پول روسیه) در ماه‌های گذشته و ضرر و زیان بازرگانان ایرانی در مبادلات كالایی با روسیه از این محل، گفت: «در این زمینه، باید بانك‌های روسیه راه همكاری گسترده با بانك‌های ایران را در پیش بگیرند.»
رئیس اتاق تهران در این زمینه خواستار حمایت و ضمانت همكاری‌ها و مراودات كالا و خدمات ایرانی به روسیه از طریق بانك‌ها و موسسه های مالی این كشور شد.
وی، روابط سیاسی و اقتصادی دو كشور ایران و روسیه را یادآورشد: و گفت: باوجود سابقه دیرینه مناسبات میان دو كشور، اتفاق های سال‌های اخیر در منطقه منجر به آن شد كه روابط ایران و روسیه بیشتر تقویت شود.
خوانساری با بیان اینكه در حال حاضر، ارتباط استراتژیك مستحكمی میان ایران و روسیه برقرار است، اضافه كرد: با این وجود، حجم مناسبات اقتصادی دو كشور در سطح پایینی قرار دارد كه در این زمینه دو طرف باید كاستی‌ها و موانع را برطرف كنند.

** عرضه كالاهای نوآورانه در بازار روسیه
وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه استان «سوردلوفسك» منطقه اورال روسیه نیز در این دیدار با تایید اینكه حجم مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در سطح پایینی قرار دارد، گفت: دولت روسیه ضامن تحكیم مناسبات میان منطقه اورال و تهران است؛ از این رو در سفر اخیر هیات اقتصادی این منطقه به ایران آماده توسعه مناسبات و همكاری ها هستیم.
اورلوف با بیان اینكه منطقه اورال روسیه از ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری بالایی برخوردار است، افزود: كریدور برلین از این منطقه روسیه می‌گذرد و این در حالی است كه این منطقه یكی از قطب‌های صنعت متالورژی روسیه محسوب می‌شود.
وی از ایجاد مركز تجارت بین‌المللی در منطقه اورال خبر داد كه در حال حاضر نمایندگان چند شركت ایرانی نیز در این مركز مستقر هستند.
وی با بیان اینكه در سال 2015 میلادی، ایران در بین كشورهای طرف همكاری تجاری با منطقه اورال، در جایگاه 67 قرار داشت، گفت: یكی از زمینه‌های همكاری كه ما در گفت‌وگوهای خود با شركت‌های ایرانی به دنبال آن هستیم، بخش كالاهای نوآورانه است.
وی همچنین، تولید واگن و لوكوموتیو در ایران را یكی از زمینه‌های مورد علاقه همكاری عنوان كرد.
در این دیدار، «بسدین» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اورال از پیشنهادهای تجاری و مالی این منطقه به طرف‌های ایرانی خبر داد و گفت: با توجه به آنكه ارزش روبل كاهش یافته است، عرضه كالاهای نوآورانه می‌تواند یك ظرفیت بزرگ و جذاب برای همكاری شركت‌های ایرانی و روس باشد زیرا این بخش از كالاها در حال حاضر توان رقابتی بالایی در بازار روسیه دارد.
فرماندار استان سِوِردْلوفسك منطقه اورال روسیه به همراه رئیس اتاق بازرگانی این منطقه در راس هیاتی تجاری برای مذاكره با فعالان اقتصادی ایران به تهران سفر كرده اند. نمایندگان 34 بنگاه اقتصادی و صنعتی اورال روسیه، در این هیات حضور دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا