ابویی:

حاضریم ورق مبارکه را ۵ درصد بالاتر از قیمت صادراتی بخریم

حاضریم ورق مبارکه را ۵ درصد بالاتر از قیمت صادراتی بخریم

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی خواستار بازگشت تعرفه‌های واردات ورق فولادی به حالت قبل شد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، علی محمد ابویی امروز در نشستی خبری نیاز سالانه صنایع لوله و پروفیل فولادی را به ورق‌های فولادی بالغ بر 1.6 میلیون تن اعلام کرد و افزود: ما خواستار بازگشت تعرفه‌های واردات ورق‌های فولادی به حالت قبل، اولویت دادن به تامین نیاز صنایع داخلی به جای صادرات ورق، مشتری‌مداری واقعی فولاد مبارکه و عمل به تفاهم‌نامه با سندیکا از سوی فولاد مبارکه هستیم.

او با انتقاد از نحوه تعیین تعرفه واردات کالاها در سال جاری توسط کمیسیون ماده یک اظهار کرد: در پیگیری که از رئیس اتاق ایران و نماینده اتاق در کمیسیون ماده یک داشتم متوجه شدم که تعرفه‌های واردات کالاها امسال بدون نظرخواهی از سوی تشکل‌ها و بخش خصوصی تعیین شده‌اند.

ابویی با اشاره به اینکه سال قبل شاهد صادرات فولاد به قیمت 250 دلار و واردات آن با قیمت 320 دلار بودیم، افزود: با اجرایی شدن برجام امیدواریم ظرفیت فعلی کارخانه‌های صنایع لوله و پروفیل فولادی بتوانند هرچه زودتر به ظرفیت تولید کامل 12 میلیون تن که هم‌اکنون 7 میلیون تن آن فعال است، برسند.

رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی افزود: ما حاضریم ورق فولاد مبارکه را 5 درصد بالاتر از قیمت صادراتی این شرکت نیز خریداری کرده و ارز را هم در آمریکا تحویل این شرکت بدهیم.

وی همچنین از افزایش بیش از 60 درصدی قیمت ورق‌های موردنیاز کارخانه‌های لوله و پروفیل فولادی ظرف کمتر از یک ماه اخیر خبر داد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا