کاوه مطرح کرد:

نیاز ۸۰۰ هزار تنی صنعت لوله و پروفیل به ورق در نیمه نخست ۹۵

نیاز ۸۰۰ هزار تنی صنعت لوله و پروفیل به ورق در نیمه نخست ۹۵

گروه صنایع معدنی >فولاد - دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی از افزایش 65 درصدی قیمت مواد اولیه موردنیاز صنایع لوله و پروفیل فولادی ظرف حدود یک ماه اخیر خبر داد و گفت: انتظار ما این است که شرکت فولاد مبارکه به تفاهم‌نامه با سندیکا پایبند باشد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، امیرحسین کاوه امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه بخشی از افزایش رخ داده در قیمت مواد اولیه صنایع لوله و پروفیل فولادی به دلیل افزایش تعرفه واردات ورق‌های فولادی بوده است، افزود: این افزایش قیمت در کنار رکورد موجود در کسب‌وکار باعث شده تا کارخانه‌های فعال در صنعت لوله و پروفیل فولادی در معرض خطر تعطیلی قرار بگیرند.

او با بیان اینکه ما نیز حامی تولید داخل هستیم و در همین راستا و در اولین فرصت با فولاد مبارکه مذاکره کرده و به تفاهم رسیدیم، اظهار کرد: حداقل مصرف کارخانه‌های لوله و پروفیل فولادی در شش ماهه نخست سال جاری 600 هزار تن ورق‌های 2 میلیمتر و 200 هزار تن ورق‌های کمتر از 2 میلیمتر است.

وی با اعلام مفاد تفاهم‌نامه بین فولاد مبارکه و سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی توضیح داد: در بخشی از این تفاهم‌نامه آمده است که فولاد مبارکه متعهد می‌شود، ورق خود را با قیمت رقابتی و متعادل به صنایع لوله و پروفیل فولادی بفروشد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در عین حال با اشاره به اینکه از زمان برگزاری جلسه تفاهم با مدیرعامل فولاد مبارکه هنوز این شرکت تفاهم‌نامه با سندیکای لوله و پروفیل فولادی را امضا نکرده است، عنوان کرد: با این وجود به تازگی متوجه شدیم که فولاد مبارکه صورت جلسه‌ای را راسا تنظیم کرده و برای ما فرستاده است که در آن شرایط تفاهم‌نامه قبلی کاملا به صورت یکطرفه تغییر کرده است.

وی با بیان این ادعا که فولاد مبارکه سال قبل محصول خود را با قیمت 410 دلار به صنایع لوله و پروفیل فولادی داخل فروخت اما همان محصول را با قیمت 250 دلار صادر کرد، عنوان کرد: متاسفانه ما حتی تهدید به قطع سهمیه هم شده‌ایم که این خلاف اصول مشتری‌محوری و مشتری‌مداری است.

کاوه در عین حال با اشاره به اینکه رئیس هیات عامل ایمیدرو گفته روی اجرای تعهدات فولاد مبارکه نظارت خواهد داشت، افزود: این گفته در حالی مطرح شده که فولاد مبارکه هنوز تفاهم‌نامه خود با سندیکا را امضا نکرده است و در این حالت نظارت کردن نیز معنا پیدا نمی‌کند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا