مدیرکل دفتر بهره برداری معادن کشور:

کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی استخراج مواد معدنی در سال ۹۴ در کشور

کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی استخراج مواد معدنی در سال ۹۴ در کشور

گروه معادن - مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استخراج مواد معدنی در کشور سال گذشته نسبت به سال 93 بین 20 تا 25 درصد کاهش داشت.

به گزارش ماین نیوز، عباسعلی اقبالی زارچ روز سه شنبه در دیدار از معادن چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی مصرف کننده مواد معدنی در کشور نیمه تعطیل و تعطیل بود، سال گذشته یکی از سال های بسیار سخت برای بهره برداران معدن و استخراج مواد معدنی بود.

وی تصریح کرد: به دلایل خاص مشکلات اقتصادی از جمله تحریم ها و نیمه تعطیل بودن برخی واحدهای صنعتی در کشور در چند سال گذشته، هم اینک معادن کشور با ظرفیت کامل بهره برداری نمی شود که با اقدامات انجام شده در بخش صنعت کشور، امیدواریم امسال به جایگاه واقعی فعالیت های معدنی در کشور برسیم.

به گفته اقبالی زارچ، هم اکنون 9 هزار معدن در کشور وجود دارد که یا دارای پروانه بهره برداری یا مجوز بهره برداری است.

وی افزود: از این تعداد معدن، هم اکنون 6 هزار و 400 معدن فعال و از آنها مواد معدنی استخراج می شود که سالانه 500 میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: هم اینک 183 معدن در این استان فعال است که سالانه حدود 7.5 میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می شود و یکهزار و 560 نفر نیز به صورت مستقیم در بخش معدن در استان مشغول به کار هستند.

سید نعیم امامی، میزان سرمایه گذاری انجام شده در معادن چهارمحال و بختیاری را 650 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شش نوع ماده معدنی شامل سنگ های تزئینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سیلیس، خاک نسوز و مواد اولیه تولید سیمان از معادن استان استخراج می شود.

به گفته وی، هم اینک 26 کارخانه سنگ بری در این استان فعال است.

امامی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه صنعت در چهارمحال و بختیاری در هفت سرفصل تعریف شده و شهرکرد به عنوان شهر دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بازدید از معادن چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه به شهرکرد سفر کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا