رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اصفهان مطرح کرد

افزایش ۳۰ درصدی قیمت آهن در بازار اصفهان

افزایش ۳۰ درصدی قیمت آهن در بازار اصفهان

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اصفهان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت آهن در بازار گفت: در طول ۱۵ روز گذشته قیمت آهن به دلیل افزایش قیمت آهن وارداتی از چین، برزیل و هند و افزایش تعرفه‌های وارداتی به هر کیلو ۱۷۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ماین نیوز، اکبر شمشیری درباره وضعیت بازار آهن در اصفهان با اشاره به رکود 90 درصدی بازار آهن اصفهان اظهار داشت: هنوز رکود بر بازار آهن سایه انداخته و در سال جدید نیز شاهد هیچ‌گونه رونقی در این بازار نیستیم. در واقع دلیل این معضل توقف ساخت‌وساز و عملیات اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در استان است.

وی افزود: متأسفانه سال گذشته 25‌درصد از آهن‌فروشان اصفهانی به دلیل افت قیمت آهن، مشکلات دارایی و رکود موجود در بازار پروانه فعالیت خود را باطل کردند و به مشاغل دیگر و یا جمعیت بالای بیکاران پیوستند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون بازار آهن در رکود کامل به سر می‌برد و به‌ندرت کسی تمایل به ورود به این شغل را دارد.

وی با اشاره به مشکلات دارایی و مالیات ارزش برافزوده در بازار آهن گفت: مالیات ارزش برافزوده بزرگ‌ترین مشکل تمام تولیدکنندگان و فروشندگان در مشاغل مختلف است که بازار آهن نیز از این قاعده مستثنا نیست.

شمشیری بیان کرد: اخیراً اداره‌کل دارایی مصوبه جدیدی را تصویب کرده و با توجه به توجیهات قانون جدید مالیاتی، امید داریم که مشکلات تولیدکنندگان و فروشندگان کمتر شده و تسهیلات لازم برای مشاغل درگیر با بحث مالیات ارزش برافزوده در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به افزایش 30‌درصدی قیمت آهن در بازار تصریح کرد: در طول 15 روز گذشته قیمت آهن به دلیل افزایش قیمت آهن وارداتی از چین، برزیل و هند و افزایش تعرفه‌های وارداتی به هر کیلو 1700 تومان افزایش پیدا کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا