مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس:

هرمزگان آماده جهش در تولید فولاد و آلومینیوم است

هرمزگان آماده جهش در تولید فولاد و آلومینیوم است

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس گفت: استان هرمزگان به کانون اصلی سرمایه‌گذاری در زمینه تولید فولاد و آلومینیوم در کشور تبدیل شده و آماده جهش در تولید این فلزات است.

به گزارش ماین نیوز، عبدالمجید عبدلی‌زاده عصر امروز در بخش دوم همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان به دلیل موقعیت منطقه‌ای و قرار گیری در جوار آب‌های آزاد، توانایی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی بخصوص در زمینه صنعتی دارد و منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس کانون سرمایه‌گذاری مختلف در بخش فولاد و آلومینیوم است و تاکنون شرکت‌های مختلفی با توجه به مزیت‌های این منطقه در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی بیان کرد: فولاد هرمزگان یکی از صنایع مهم واقع در منطقه ویژه است که با ظرفیت 1.5 میلیون تن با روش احیا مستقیم گندله سنگ آهن از سال 1390 کار خود را آغاز کرده است که در حال توسعه ظرفیت آن به 3 میلیون تن در سال است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس افزود: فولاد کاوه کیش یکی دیگر از صنایع مستقر در این منطقه است که در فاز اول با ظرفیت تولید یک میلیون و 850 هزار تن آهن اسفنجی در سال 91 به بهره‌برداری رسیده که فازهای دوم و سوم آن نیز با ظرفیت 1.2 میلیون تن در حال احداث است.

وی ادامه داد: فولاد جنوب نیز از دیگر صنایع ما در این منطقه است که حاصل سرمایه‌گذاری خارجی به میزان 49 درصد و سرمایه گذاری داخلی به میزان 51 درصد است و از سال 87 وارد مدار تولید شده و روند تولید و توسعه خود را طی می‌کند.

عبدلی‌زاده با اشاره به طرح احداث فولاد مادکوش در این منطقه نیز عنوان کرد: در حال حاضر این مجتمع در حال احداث است و ظرفیت تولید بالغ بر 2.5 میلیون تن را در برنامه دارد و در قالب کلی این منطقه را به کانونی از تولید فولاد در منطقه تبدیل کرده‌اند که از فرصت‌های صادراتی بسیار خوبی نیز از طریق بنادر استان برخوردارند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس گفت: آلومینیوم المهدی هرمزآل نیز در این منطقه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید آلومینیوم در کشور است که در این منطقه فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: دسترسی آسان به دریا و جاده ترانزیتی در کریدور شمال – جنوب، زیرساخت‌هایی نظیر اسکله واردات مواد معدنی، اسکله واردات مواد نفتی، دو دستگاه واگن برگردان جهت تخلیه و بارگیری، تجهیزات بارگیری قطار، زیرساخت‌های تامین آب از جمله آبشیرین‌کن‌های مستقل در هر صنعت، زیرساخت‌های تامین گاز و ... از جمله امکانات مهمی است که این منطقه را برای سرمایه‌گذاری مناسب و مساعد کرده است.

عبدلی‌زاده در پایان افزود: استعدادهای منطقه ویژه صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس در قالب بسته سرمایه‌گذاری تهیه و تدوین شده و آماده مشارکت همه جانبه بخش خصوصی در هر بخش هستیم تا بتوانیم بیش از گذشته در اقتصاد ملی نقش آفرین باشیم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا