مجلس مصوب کرد،

تخصیص ۴۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های معدنی و اکتشافی

تخصیص ۴۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های معدنی و اکتشافی

گروه معادن - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه بودجه 95 کل کشور با اختصاص 4300 میلیارد ریال جهت توسعه طرح‌های اکتشافی و معدنی موافقت کردند.

به گزارش ماین نیوز، مجلس شورای اسلامی طی رسیدگی به بندهای هزینه‌ای لایحه بودجه 95 کل کشور که به کمیسیون ارجاع شده بود، مصوب کرد در صورت سرمایه گذاری برای تکمیل زنجیره تولید، حق انتفاع پروانه بهره برداری از معادن به صورت پلکانی نزولی در طول زنجیره فرآوری، توسط شورای اقتصاد تصویب و از ابتدای سال 95 وصول خواهد شد.

همچنین موارد فوق صرفا به شرکت‌هایی تعلق می گیرد که زنجیره ارزش فرآوری را در داخل مجموعه همان شرکت انجام دهند، در صورتی که شرکت‌های موضوع این جزء با رعایت قانون تجارت از محل سود خود اقدام به سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی پایین دستی کنند به میزان 10 درصد سرمایه گذاری صورت گرفته از محل سود به عنوان حق انتفاع بهره برداری محاسبه می شود.

براساس این مصوبه، همچنین 50 درصد درآمد موضوع این ردیف از محل اعتبارات ردیف از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار صندوق بازنشستگی فولاد و مبلغ 4300 میلیارد ریال از مبالغ واریزی موضوع ردیف این تبصره با میزان دریافتی به صورت تخصیص یافته توسط خزانه داری کل کشور از طریق ردیف های 82-530000 و 120-530000 ، 80 درصد سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و 20 درصد سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می گیرد تا جهت طرح های اکتشافی، طرح های پژوهشی، کاربردی، زیست محیطی و ایجاد زیر ساخت های معدنی و ایمنی معدنی هزینه شود. همچنین مبلغ 300 میلیارد ریال از درآمد این جزء نیز صرف زیرساخت های معدنی می شود.

در بند دیگری از این مصوبه،‌ گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف شد نسبت به استرداد حقوق ورودی کالاهای وارداتی از همان مواد و قطعات وارداتی موضوع مواد 66 تا 68 قانون امور گمرکی مصوب 22 آبان سال 1390 ظرف مدت 15 روز از محل تنخواه دریافتی از خزانه که تا پایان سال تسویه می‌کند، اقدام کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا