بلومبرگ بررسی کرد؛

روزهای طلایی اونس

روزهای طلایی اونس

گروهی از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که عوامل مختلفی موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده نیز به روند صعودی خود ادامه دهد.



گروهی از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که عوامل مختلفی موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده نیز به روند صعودی خود ادامه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بلومبرگ، در صورتی که طلا بهترین عملکرد قیمتی خود را در سه ماه نخست امسال از سال ۱۹۷۵ میلادی تاکنون ثبت کرده است ولی هنوز برخی سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت و این روند متوقف نخواهد شد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در سه ماه نخست امسال ۱۶ درصد افزایش داشته است. مقام های فدرال رزرو آمریکا به شدت نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده محتاط هستند. نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصاد جهانی موجب شده تا فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی تمایل چندانی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که ادامه نگرانی‌ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان موجب خواهد شد تا تقاضا برای طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود. جان کرامب استراتژیست ارشد موسسه سرمایه گذاری گلدمانی در ونکوور در این باره تاکید کرد: نااطمینانی های ساختاری زیادی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان وجود دارد و این مساله موجب ثبات قیمت طلا در بلند مدت خواهد شد. احتمال افزایش قیمت طلا در بلندمدت بسیار بیشتر از کاهش قیمت این فلز زرد است.

البته قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته با افت ۰.۷ درصدی روبرو شده است. آمارهای بلومبرگ نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی از ابتدای امسال تاکنون ۱۳.۶ میلیارد دلار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مربوط به فلزات گرانبها سرمایه گذاری کرده اند.

در حالی که در نظرسنجی ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی ۹۲ درصد سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا رای داده بودند این رقم در تازه ترین نظرسنجی ها به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز می تواند عامل مهم و موثری بر افزایش قیمت طلا در ماه های آینده باشد.

قیمت سایر فلزات گرانبها نیز از ابتدای امسال با رشد فزاینده ای روبرو شده است. قیمت هر اونس نقره با افزایش ۱۸ درصدی همراه شده است.

موسسه مالی یو بی اس نیز پیش بینی کرد: با افزایش تقاضای فصلی در هند و چین قیمت جهانی طلا به زودی تا سطح ۱۲۵۰ دلاری افزایش خواهد یافت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا