یک شرکت آمریکایی خواهان خرید محصولات یک پتروشیمی بورسی شد

یک شرکت آمریکایی خواهان خرید محصولات یک پتروشیمی بورسی شد

مدیرعامل شرکت بورسی پتروشیمی آبادان از تقاضای یک شرکت معتبر آمریکایی از طریق شعبه اروپایی جهت خرید محصولات پتروشیمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود جبراییلی با بیان اینکه تا پایان به نتیجه رسیدن مذاکره ها نمی توان نام این شرکت آمریکایی را اعلام کرد به ایرنا گفت: این شرکت آمریکایی فعال در زمینه تامین مواد پتروشیمی، از طریق شعبه اروپایی خود خواستار خرید محصولات ایران شده و مذاکره هایی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه درخواست این شرکت آمریکایی در زمینه محصولات «پی وی سی» بوده، ادامه داد: قرار است که مذاکره جدی با این شرکت به زودی برگزار شود.

جبراییلی افزود: پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، موانع همکاری و مشارکت با شرکت های معتبر برطرف و با هیات های متعدد خارجی مذاکره هایی انجام شده که از جمله می توان به گفت وگو با بسیاری از شرکت های اروپایی و آسیایی در زمینه صادرات محصولات، تامین فاینانس و منابع مالی و جذب فناوری اشاره کرد.

وی با تاکید بر لزوم روزآمد کردن فناوری ها، اضافه کرد: رقابت شدیدی در منطقه برای فروش محصولات پتروشیمی وجود دارد و شرکت های ایرانی برای موفقیت در این رقابت باید فناوری های خود را بروز کنند. شرکت های اسپانیایی، ایتالیایی و هندی برای خرید محصولات درخواست هایی را مطرح کرده اند.
همچنین گفت وگوهایی با شرکتهای آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی برای جذب سرمایه گذاری انجام شده که در صورت رفع موانع، سال آینده میلادی اجرایی خواهد شد.

پتروشیمی آبادان در برابر زیان سال مالی گذشته و تحقق زیان 344 ریالی در عملکرد 9 ماهه ، اولین پیش بینی هر سهم سال جاری را با سود 117 ریالی همراه کرده است.

سازمان بورس درباره زیان و سود سال گذشته و جاری از این شرکت 63 میلیارد تومانی توضیح خواست و مسعود جبرائیلی مدیرعامل "شپترو| هم در دو نامه جداگانه درباره بودجه 94 و عملکرد 9 ماهه و ابهامات اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 95 و اعلام  نرخ خوراک دو ساله توضیح داده بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا