تغییر جهت بازار از امروز

تغییر جهت بازار از امروز

مطابق انتظار با جمع شدن صف فروش در نماد خاور، شاخص توانست رنگ سبز به خود بگیرد و شاهد حرکت روبه بالای دیگر نماد ها بودیم که در نهایت باعث بازگشت شاخص به کانال 78 هزار واحدی بودیم.


 

 

در معاملات امروز ، فرآیند اصلاح و استراحت شاخص کل و قیمت در بازار سرمایه  به پایان رسید و همانطور که انتظار می رفت، از امروز شاهد تغییر جهت بازار به سمت مثبت و احیای قیمت سهام اکثر شرکت ها بودیم امری که پیشتر نیز توسط کارشناسان و صاحبنظران حرفه ای بازارسرمایه گمانه زنی شده بود. به طوریکه از همان ساعات ابتدایی آغاز معاملات، شاهد افزایش و برتری نسبی تقاضا بودیم و مطابق انتظار با جمع شدن صف فروش در نماد خاور، شاخص توانست  رنگ سبز به خود بگیرد و شاهد حرکت روبه بالای دیگر نماد ها بودیم که در نهایت باعث بازگشت شاخص به کانال 78 هزار واحدی بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از کارگزاری مهرآفرین، در گروه سیمان، نماد سدور در قیمت ۱۴۶ تومان با صف فروش و افت ۶ درصدی و نماد ساربیل در قیمت ۱۷۷۵ تومان با رشد ۴ درصدی بازگشایی شدند . در پایان معاملات امروز نیز نماد معاملاتی سهگمت جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه (تصویب صورتهای مالی) ، متوقف شد. از طرفی تنها نماد های صف خرید در این گروه نماد های سشمال،سکرد،سفارس،سخزر،سپاهاح و سشرق بودند که معاملات خود را به  پایان رساندند. در حالی که نماد های سدور،ساروم،سبهان،سصفها،سدشت،سصوفی و سقاین تنها نماد های منفی این گروه بودند.

درگروه رایانه نیز با بازگشت حرکت مثبت شاخص و لیدر های بازار ،تماماً سبز پوش بکار خود پایان داد در این گروه نماد مفاخرو مداران بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص دادند.

گروه خدمات فنی مهندسی که شامل دو نماد رمپنا و رتکو است نیز با معاملات مثبت و سبز بکار خود پایان دادند بطوریکه در این گروه نماد رمپنا با جابجایی حدود 2میلیون و 700 هزار سهم در قیمت 968 تومان بکار خود پایان داد.

در گروه بانک ها و موسسات اعتباری با توجه به خبری که در مورد اخذ مالیات از سپرده های بانکی بودیم شاهد معاملات مثبت در این گروه بودیم و کلیه نماد های این گروه بجز نماد های وخاور ،وکار و ونوین که با کاهش قیمت روبرو شدند بقیه نماد ها در حاشیه مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

اکثر نمادهای گروه محصولات شیمایی دادوستد مثبتی را پشت سر گذاشتند ، به طوریکه نمادهای شکلر ، شپارس و شگل صف خرید را تجربه کردند . صف خرید شفارس نیز در قیمت ۲۱۰ تومان عرضه شد و حدود 2 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت .

در گروه خودرویی امروز شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمتی در اکثر نمادهای این گروه بودیم .البته جمع شدن صف فروش نماد خاور نیز آغازگر حرکت خودرویی ها بود تا جایی که نمادهای ورنا ، خمحور ، خعتبار ، خزامیا،خبهمن،خساپا،خریخت و خشرق با صف خرید مواجه شدند . در نماد ایران خوردو اثری از صف فروش نبود و معاملات این نماد در حاشیه ۱ درصد مثبت دنبال شد .

در گروه فلزات اساسی نیز بیشتر نمادها مثبت دادوستد شدند ، به طوریکه نمادهای فولاد، ذوب ، ارفع ، فپنتا ، فنوال ، هرمز ، فولاد ، فخوز و فلوله با صف خرید مواجه شدند .و بقیه نماد های این گروه در حاشیه مثبت کامل معامله شدند و نماد های فجر،فخاس و فنورد با کاهش قیمت روبرو شدند.

در گروه فرآورده های نفتی علیرغم کاهش قیمت جهانی نفت ، شاهد معاملات مثبت در اکثر نمادهای این گروه بودیم . شبریز،شسپا،شراز ، شپنا و شنفت تنها نمادهای منفی این گروه به شمار می آمدند.

در گروه استخراج کانه های فلزی نیز شاهد دادوستد مثبت در بین نمادهای این گروه بودیم .  همچنین در راستای واگذاری بزرگترین معدن کشور به بخش خصوصی، شاهد تشکیل صف خرید ۱۰۰ میلیونی در نماد کگل، صف خرید ۶۵ میلیونی در نماد ومعادن ، و صف خرید در نماد وامید بودیم این مصوبه افزایش ارزش دارایی های سهامداران گوهر زمین را در پی دارد که ۲۰ درصد از سهام آن در اختیار "ومعادن"، ۲۷ درصد در پرتفوی "وامید"، ۳۰ درصد در پرتفوی "کگل" و نهایتا ۲۲ درصد متعلق به سرمایه گذاری غدیر است.

 این در حالی بود که نمادهای ومعادن ، کبافق، کروی، کنور و کگل با افزایش قیمت و استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شدند .

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز، با ۹۱۹ واحد رشد در رقم ۷۸,۴۳۵ واحدی جای گرفت . بیش از ۷۰ درصد از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۱۴۵۹ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۳۳۳.۸ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۳۳۹ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز، با ۱۵ واحد رشد در رقم ۷۷۴ واحدی جای گرفت. بیش از ۹۰ درصد از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۱۱۳ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۳۴.۱ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۵۶ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی فولاد ، وامید ، کگل ، خساپا، رمپنا، وغدیر، وبملت رقم خورد . در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت خودرو و ساخت قطعات، شرکت های چند رشته ای صنعتی و استخراج کانه های فلزی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت. 

 

 

 


 

 

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا