امضای دو سند همکاری حمل و نقلی بین ایران و فرانسه

امضای دو سند همکاری حمل و نقلی بین ایران و فرانسه

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای دو قرارداد با طرف فرانسوی در بخش هوایی و ریلی، گفت: به زودی قرارداد ایران ایر و ایرباس نهایی می‌شود.

 

عباس آخوندی امروز در نشستی خبری به مناسبت دیدار با هیات اقتصادی و وزیر حمل و نقل دریا و شیلات فرانسه اظهارداشت: همانطور که می دانید وزیر حمل و نقل فرانسه با هواپیمایی ایرفرانس به ایران آمد و پس از ۸ سال این پروازها دوباره برقرار شد.
وی با اشاره به اینکه این اقدام یک حرکت سمبولیک برای توسعه روابط دو ملت به شمار می رود، گفت: فرانسه در یک و نیم سال گذشته مذاکرات متعددی را با دولت و شرکت های ایران داشته است و جزء کشورهایی بود که برای شروع دوره تازه در روابط اقتصادی دو کشور، پیشگام بود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روابط تاریخی ایران و فرانسه اظهارداشت: با وجود فراز و نشیب های مختلف، دوطرف وظیفه داریم و متعهدیم که روابط دوگانه بر پایه های درست را ادامه دهیم و آن را پایدار نگهداریم.
وی با بیان اینکه از یک سال پیش مذاکرات را با ایرباس آغاز کردیم و پس از برجام موفق شدیم تا پیش قرارداد را به امضاء برسانیم، گفت: در این مدت ملاقات های متعددی برای موضوعات فنی، نحوه تامین مالی و جزئیات خرید هواپیما بین ایران ایر و ایرباس در جریان بوده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دو شرکت مذاکرات را به پیش می برند و ما هم به عنوان دولت ها بر مذاکرات نظارت داریم، افزود: همچنان که نماینده ایرباس اعلام کرده است، امیدواریم هرچه سریعتر قرارداد فروش هواپیما بین دو شرکت نهایی شود.
آخوندی ادامه داد: همچنین در رابطه با فرودگاه، ریل، ناوگان هوایی، ریلی و پیمانکار عمومی و بنادر مذاکرات خوبی را با کشور فرانسه داشتیم و یک قرارداد در رابطه با طراحی و نوسازی ایستگاه های راه آهن مشهد و قم با طرف فرانسوی به امضاء رساندیم.
وی افزود: در رابطه با قطار سریع السیر تهران، قم-اصفهان که در زمینه مسائل فاینانس با چینی ها مذاکره کرده ایم، برای مسائل فنی و مهندسی هم با فرانسوی ها قرارداد بستیم.
وی با بیان اینکه در حمایت های دولتی بین دو کشور برای بخش های هوایی، دریایی و ریلی موافقت های خوبی به امضاء رسیده است، اظهارداشت: با توجه به رابطه دو کشور، پیش بینی می کنیم که حجم مبادلات در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بین ایران و فرانسه رشد جدی خواهد داشت.
وی به همکاری ایران ایر و ایرفرانس برای بخش های فنی و عملیاتی اشاره کرد و گفت: در حوزه ریلی هم توافقنامه ای بین شرکت راه آهن و راه آهن فرانسه به امضا رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرکت‌هایی مانند ایرباس لیست قیمتی دارند و بر این اساس با ایران ایر وارد مذاکره شده اند، گفت: ما به دنبال این هستیم تا ایران ایر به عنوان یک ایرلاین ملی بازسازی ساختاری داشته باشد و در سطح منطقه رقابت کند. اما حواسمان هست تا با حمایت های بیش از حد، عرصه رقابت را با سایر ایرلاین ها از بین نبریم.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا