اعلام آمادگی اروپایی‌ها و چین برای فاینانس خرید هواپیما

اعلام آمادگی اروپایی‌ها و چین برای فاینانس خرید هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به امضای قراداد فنی بین ایران ایر و ایرفرنس، گفت: کشورهای اروپایی و چین آمادگی فاینانس قرارداد خرید هواپیما بین ایران ایر و فرانسه را دارند.

 

علی عابدزاده امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درباره قرارداد ایرباس‌ها هنوز زمان مشخص و دقیقی اعلام نشده اما این پروسه زمان‌بر است، گفت: کل قرارداد باید ابتدا به نتیجه برسد. در پرداخت‌ها فاینانسرهای زیادی هستند که آمادگی دارند تا فاینانس این خریدها را انجام دهند و در فاینانس‌های خارجی مشکلی نداریم که البته در این باره چین و اروپایی‌ها آمادگی انجام این فاینانس را دارند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به رایزنی دولت برای رفع مشکل مبادلات ارزی ایران با دنیا پس از برجام، افزود: اروپا و به خصوص کشور فرانسه پوشش‌های بیمه‌ای در حال تامین است و در این باره مشکلی نیست اما باید روابط بین بانکی برقرار شود که این مقداری زمان بر است.
وی ادامه داد: بین ایران‌ایر و ایرفرانس سند همکاری به امضا رسید، در مورد همکاری‌ فنی ایرفرانس و هما توافقاتی انجام شد که البته در گذشته‌ای دور وجود داشت و امروز این ارتباطات فنی مجدداً برقرار خواهد شد.
عابدزاده با اشاره به اینکه قرارداد ایرباس‌ها مدام در حال بررسی است و در آینده نهایی می شود، اظهار داشت: ایرباس در حال اخذ مجوزهای لازم از اوفک (دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه داری آمریکا) است که پس از اخذ مجوزهای لازم قرارداد نهایی خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: موضوع فاینانس که قسمت اصلی آن بحث پوشش‌های بیمه‌ای است، کلیات آن توسط اروپا و فرانسوی‌ها پذیرفته شد و بخش ارتباطات مالی آن باید بین بانک‌ها انجام شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا