سمنان؛

افتتاح ۶ طرح صنعتی و معدنی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان

افتتاح ۶ طرح صنعتی و معدنی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان

گروه معادن - این تعداد طرح عمرانی در بخش صنعت و معدن استان سمنان زمینه اشتغال مستقیم 804 نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش ماین نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ‌سمنان از افتتاح ۶ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ثابت ۷ هزار و ۳۱ میلیارد ریال در سفر رئیس‌جمهور به استان ‌خبر داد.

بهروز اسودی اظهار داشت: این تعداد طرح عمرانی در بخش صنعت و معدن استان سمنان زمینه اشتغال مستقیم 804 نفر را فراهم می‌کند.

وی در تشریح پروژه‌های قابل‌افتتاح و بهره‌برداری گفت: طرح توسعه شرکت نورد لوله سمنان با ظرفیت 250 هزار تن در تولید ورق گالوانیزه و ورق رنگی و با سرمایه‌گذاری 805 میلیارد ریال یکی از طرح‌های صنعتی استان است که در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه اشتغال مستقیم 200 نفر را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: دو کارخانه آریا ترانسفو شرق و آریا ترانسفو قدرت نیز در شهرک صنعتی شهمیرزاد در شهرستان مهدی‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد، آریا ترانسفو شرق با ظرفیت تولید 37 هزار دستگاه ترانس توزیع برق و با سرمایه‌گذاری یک هزار و 754 میلیارد ریال و کارخانه آریا ترانسفو قدرت با ظرفیت تولید 470 دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت و سرمایه‌گذاری سه هزار و 498 میلیارد ریال در سفر رئیس‌‌جمهور به سمنان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

اسودی اضافه کرد: اشتغال ایجادشده در کارخانه آریا ترانسفو شرق 161 نفر و کارخانه آریا ترانسفو قدرت 240 نفر است.

وی همچنین افتتاح طرح پالایش نفت و گاز پیروزی در شهرستان شاهرود را نیز از طرح‌‌های قابل‌افتتاح در سفر رئیس‌جمهور عنوان کرد و گفت: واحد صنعتی پالایش نفت و گاز پیروزی با ظرفیت تولید 700 هزار تن درزمینهٔ هیدروکربن‌های سبک و سنگین و میعانات گازی با سرمایه‌‌گذاری 511 میلیارد ریال و اشتغال 123 نفر در شاهرود به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از افتتاح دو طرح معدنی با سرمایه‌‌‌گذاری 463 میلیارد ریال در استان سمنان هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت معدنی املاح ایران با ظرفیت تولید 40 هزار تن محصول نمک خوراکی تصفیه‌شده به روش هیدرومیل در گرمسار و طرح مس کاوان عباس‌آباد با ظرفیت تولید 6 هزار تن کنسانتره مس در شهرستان میامی به بهره‌برداری می‌رسند.

اسودی افزود: سرمایه‌‌گذاری انجام‌شده برای افتتاح شرکت معدنی املاح ایران 63 میلیارد ریال با اشتغال 30 نفر و سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای افتتاح شرکت مس کاوان عباس‌آباد نیز 400 میلیارد ریال و اشتغال 50 نفر است.

وی همچنین از کلنگ‌زنی 5 طرح عمرانی در بخش صنعت و معدن استان هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان خبر داد و افزود: هم‌زمان با این سفر پروژه ساخت مینی‌بوس عقاب افشان در سمنان، احداث معدن مس کاوان عباس‌آباد در میامی، احداث واحد صنعتی ایده سازان وداد درزمینهٔ صنایع غذایی در سرخه و احداث منطقه ویژه اقتصادی در سمنان و گرمسار آغاز می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا